وزیر ارتباطات از اجرای برنامه پست پلاس خبر داد

     تاریخ آخرین ویرایش :   19 آذر 1398       10 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‌سی‌تی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ” اجرای پست پلاس ” برای تحول در پست و پیوستن به هوشمند سازی شهر، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی که در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند سخنرانی می کرد با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شهرداری تهران در یک سال گذشته، افزود: فناوری ضمن اینکه ساختارهای کهنه را متحول می کند، این ساختارها را نیز پیشرو می سازد، مانند ساختار شرکت ملی پست که با اجرای برنامه پست پلاس به پروژه هوشمند سازی شهری می پیوندد.

وی افزود: تا پایان امسال 200 موتور برقی، 50 دوچرخه برقی و 10 خودروی برقی در صورت رفع مشکل شماره گذاری  با سیکل مدیریت هوشمند به چرخه ناوگان پست اضافه می شوند و این تحولی است که در مجموعه پست با برنامه پست پلاس پیش می رود.

آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات به عنوان یکی از لوکوموتیوها و کمک کنندگان شهر هوشمند با پست پلاس به هوشمند سازی شهری می پیوندد تا ثمرات آن به مردم تهران برسد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید برای نسل آینده، محیط زیست و کره زمین فکر و عمل کنیم، تاکید کرد: چاره نداریم که در این حوزه عمل کنیم و نمی توانیم نسبت به آینده بی توجه باشیم و همین طور که کره زمین از گذشتگان به ما رسیده است باید ما نیز به آیندگاه تحویل دهیم.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۵ فروردين

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ما نیازمند برنامه های هوشمند خارجی برای مسیریابی در شهر نیستیم، گفت: اپلیکیشن هایی مانند نشان و بلد با استفاده از توسعه فناوری، داده هایی قوی تر از اپراتور ها و شهرداری دارند و باید یاد بگیریم به عنوان دولت و حاکمیت چگونه از این مجموعه ها اطلاعات بگیریم.

او تصریح کرد: ما به عنوان سیاست گذار عرضه ارتباطات و فناوری اطلاعات بی نیاز نیستیم که برای ارائه خدمتی به مردم از بخش خصوصی اطلاعات دریافت کنیم، به همین دلیل در حال حاضر در سازمان تنظیم مقررات، برای پایش کیفیت ارتباطات از استارت آپ های بخش خصوصی استفاده می شود.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه در حوزه مدیریت شهری هوشمند در یک سال گذشته شعار ندادیم و عمل کردیم، افزود: در این مدت از لایه زیرساخت این حوزه به لایه مشارکت بین دستگاهی رسیدیم  و امسال تمرکز ما باید در مشارکت بین دستگاهی باشد چرا که مدیریت هوشمند شهری چیزی نیست که فقط کار شهرداری تهران باشد و هر دستگاهی در این فرآیند مسوولیت هایی دارد.

آذری جهرمی از برنامه ای غافلگیرانه در همین حوزه خبر داد که پنج شنبه آن را اعلام می کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

شرحی مختصر بر کارکرد اکوسیستم کسب و کار

س آذر 19 , 1398
کارکرد اکوسیستم کسب و کار
//

شاید برای شما جالب باشد