افزونه های گوگل کروم از نظر امنیتی بسیار خطرساز هستند

     تاریخ آخرین ویرایش :   5 آذر 1401       25 بازدید
افزونه های گوگل کروم
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

.افزونه های گوگل کروم از نظر امنیتی بسیار خطرساز هستند

افزونه های گوگل کروم توانست تا انقلاب بسیار بزرگی را به وجود بیاورد. ولی به نظر میرسد که مشکلات امنیتی این افزونه‌ها بسیار زیادتر از مزایای آن باشد. به همین دلیل نیز نگرانی‌های امنیتی بسیاری در این باره وجود دارد.

افزونه‌های گوگل کروم توانست به سرعت در میان کاربران توسعه یابد. اما اکنون مشکلات امنیتی این افزونه‌ها بسیار زیادتر از مزایای آن می باشد . به همین دلیل نیز نگرانی‌های امنیتی بسیاری در این باره وجود دارد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، محققان امنیتی توانسته‌اند تا کشف کنند که افزونه‌های امنیتی برای مرورگر گوگل کروم، یک خطر امنیتی بسیار بزرگ به وجود می‌آورند و حتی گزارش‌ها نشان دهنده حضور هزاران افزونه خطرناک امنیتی در محبوب‌ترین مرورگر وب جهان است.

بر اساس تحقیقات، تقریبا نیمی از تمامی افزونه‌های موجود در گوگل کروم، تاثیرهای امنیتی بسیار مخربی را به همراه دارند. این آمار نگران کننده بیانگر وجود تهدیدات بسیار زیاد در کامپیوتر های جهان می باشد.

اعلام نتایج تحقیقات

در این تحقیقات  تعداد یک هزار و 237 افزونه مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه این تحقیقات توسط محقان مرکز اینکاگنی، تکان دهنده بود. این تحقیقات نشان می‌دهد که 48.66 درصد از تمامی موارد  تاثیر امنیتی بسیار سنگین و خطرناکی داشته‌اند.

افزونه های گوگل کروم معمولا امکان دسترسی به اطلاعات کاربران را فراهم می‌سازند.  علاوه برآن نیز اطلاعات افراد را در مکان‌های ثالثی که مالک اطلاعات از آن بی خبر است ذخیره می‌کنند.

مطالب پیشنهادی  محافظت از اطلاعات شخصی در موبایل

نکته مهم این است که منبع این آزمایش، افزونه‌های موجود در بازار افزونه‌های خود گوگل بوده است و به این ترتیب می‌توان گفت که هزاران افزونه خطرناک، زیر بینی گوگل در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در این جامعه آماری، 27 درصد از افزونه‌ها به جمع آوری داده مشغول بوند که این امر بازهم خطرناک بودن ماجرا را تاکید دارد. همچنین برخی از موارد در رده برداشت شدید داده قرار داشتند.

مجوزهای دسترسی متعدد، سرقت اطلاعات، خواندن داده‌های کلیپ برد و موارد دیگر، مشکلات امنیتی بزرگی را نشان می‌دهند که دیر یا زود گریبان همه را خواهند گرفت.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سیدابوالحسن فیروزآبادی : سیدابوالحسن فیروزآبادی

ش آذر 5 , 1401
سیدابوالحسن فیروزآبادی
//

شاید برای شما جالب باشد