هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند از هر متنی موسیقی بسازد

     تاریخ آخرین ویرایش :   10 بهمن 1401       53 بازدید
هوش مصنوعی جدید گوگل
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند از هر متنی موسیقی بسازد

دستیابی گوگل به هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند برای براساس متن توصیفی موسیقی تولید کند.

هوش مصنوعی جدید گوگل احتمالاً در گام بعدی خود دنیای موسیقی را هدف قرار خواهد داد. گوگل اخیراً مطالعه‌ای روی یک مدل به نام MusicLM را منتشر کرده است که می‌تواند با یک متن ساده در هر ژانری، موسیقی تولید کند. مدل هوش مصنوعی گوگل با 280 هزار ساعت موسیقی آموزش داده شده است تا بتواند با تنوع و عمقی بالا آهنگ بسازد.

البته MusicLM هم مانند تمام هوش مصنوعی‌های زایا مشکلات خاص خودش را دارد. برای مثال، بعضی از ترکیب‌های صوتی آن عجیب‌وغریب‌ هستند و برخی از ووکال‌ها هم قابل تشخیص نیستند. بااین‌حال، خروجی کار از آنچه احتمالاً انتظار دارید، بهتر می‌شود.

گوگل

هوش مصنوعی گوگل هنوز منتشر نشده است

گوگل هنوز دست به انتشار این هوش مصنوعی نزده است و به‌نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها آن را عرضه کند. MusicLM مثل سایر هوش مصنوعی‌های این شرکت فعلاً عرضه عمومی نمی‌شود و دلیل اصلی این اتفاق مسائل حق نشر یا کپی‌رایت است. ظاهراً حدود یک درصد از موسیقی‌های استفاده‌شده برای آموزش این مدل کپی‌رایت داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی  دلایل بیماری آلزایمر و کاهش حافظه

در این خصوص«اریک سانری» (عضو کنونی انجمن ناشران موسیقی) در سال 2021 عنوان کرد که کار خروجی این سیستم‌های هوش مصنوعی ناقض کپی‌رایت می باشند.

هوش مصنوعی در چند وقت اخیر به‌خصوص با عرضه عمومی چت‌بات ChatGPT به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده و بحث‌های حائز اهمیتی را در این حوزه به‌وجود آورده است.

طبق گزارش‌ها، چت‌بات «اسپارو» دیپ‌مایند از ویژگی‌هایی برخوردار می باشد. ویژگی هایی که چت‌جی‌پی‌تی «اوپن‌اِی‌آی» فاقد آن است. از جمله این ویژگی ها استناد به منابع از طریق یادگیری تقویتی می باشد. با این حال آقای هاسابیس درباره خطرهای احتمالی فناوری قدرتمند هوش مصنوعی هشدار داد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

هاب ترانزیت دیتا در ایران چه نسبتی با قطعی های مکرر اینترنت دارد؟

د بهمن 10 , 1401
هاب ترانزیت دیتا در ایران
//

شاید برای شما جالب باشد