روزنامه نگاری با هوش مصنوعی شغل روزنامه‌نگاران را از بین خواهد برد

     تاریخ آخرین ویرایش :   16 اسفند 1401       107 بازدید
هوش مصنوعی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شغل روزنامه‌نگاران با توسعه هوش مصنوعی در معرض تهدید جدی قرار می گیرد.

روزنامه نگاری با هوش مصنوعی ممکن است به بیکار شدن روزنامه‌­نگاران منجر شود.هوش مصنوعی از این ظرفیت برخوردار است که روزنامه‌نگاری مستقل را از هر زمانی بهتر کند یا حتی جایگزین آن شود.
سرویس اخبار فناوری – پوشش اخبار سرگرمی و همچنین روزنامه‌­نگاری تحقیقی، برای صنعت رسانه به شکل فزاینده­‌ای مهم خواهد شد.
هشدار اکسل اشپرینگر، غول رسانه‌ای آلمانی، در نامه درون‌سازمانی خطاب به کارکنان این شرکت مهم به نظر می رسد. هشداری با این مضمون که توسعه پروژه هوش مصنوعی ممکن است به بیکار شدن روزنامه‌­نگاران منجر شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماتیاس دوپفنر، مدیر‌عامل اکسل اشپرینگر، در این نامه که خبرگزاری فرانسه یک نسخه از آن را دیده است، اشاره کرده که هوش مصنوعی از این ظرفیت برخوردار است که روزنامه‌نگاری مستقل را از هر زمانی بهتر کند یا حتی جایگزین آن شود.

دوپنفر در این نامه پیش‌­بینی کرده است که رایانه­‌های هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک، در زمینه «گردآوری داده‌ها» از خبرنگاران انسانی بهتر خواهند بود. او می گوید رسانه­‌ها اگر می‌خواهند بقا داشته باشند و از بین نروند باید بر تولید اخبار انحصاری یا تفسیر تمرکز کنند.

همچنین وی تظهار می دارد که پوشش اخبار سرگرمی و همچنین روزنامه‌­نگاری تحقیقی، برای صنعت رسانه به شکل فزاینده­‌ای مهم خواهد شد.

هوش مصنوعی

سرنوشت روزنامه نگاری په می شود؟

دوپنفر معقتد است که  تفسیر و گمانه‌­زنی درباره انگیزه­‌های اصلی در پشت رخدادها همچنان از بین نمی رود. این شغل برای روزنامه‌نگاران باقی خواهد ماند و از بین نخواهد رفت. اما در عین حال، به ابزارهای نوظهوری نظیر سامانه‌های هوش مصنوعی چت­ جی‌پی­‌تی و مایکروسافت، اشاره می­‌کند. ابزارهایی که نویدبخش یک انقلاب در زمینه اطلاعات به شمار می‌روند. برنامه چت جی پی تی که با توانایی­‌های خارق‌­العاده‌اش در تولید متن و شعر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی سروصدای بسیاری به پا کرده است. به همین دلیل به نگرانی‌های بسیاری درباره آینده بسیاری از مشاغل دامن خواهد زد.

مطالب پیشنهادی  رابطه هوش مصنوعی با مصرف انرژی

دوپنفر  هدف اکسل اشپرینگر این است که به‌کلی به نسخه دیجیتالی تبدیل شود، ولی چنین گذاری هنوز چند سال زمان خواهد برد. به گفته او، در حدود ۸۵ درصد از درآمد و ۹۵ درصد سود این کنسرن از فعالیت‌های دیجیتال حاصل می‌­شود. به همین دلیل، آن‌طور که دوپفنر در این نامه درون‌­سازمانی اعلام کرده است، مجموعه اکسل اشپرینگر با حدود ۱۸ هزار نفر کارمند در سراسر جهان، هم‌­زمان هم شغل‌­های جدیدی ایجاد خواهد کرد و هم یکسری از مشاغل را حذف می­‌کند.

اکسل اشپرینگر که در سال­‌های اخیر در سطح جهانی به شکل فزاینده‌ای گسترش پیدا کرده است، به تعدیل نیرو پرداخته و مشاغلی در زمینه‌های تولید و بازبینی متون را کاهش داده است.

روزنامه نگاری با هوش مصنوعی

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

اینترنت 5G چیست و چه زمانی در ایران راه‌اندازی می‌شود؟

س اسفند 16 , 1401
اینترنت 5G چیست
//

شاید برای شما جالب باشد