اینترنت ماهواره ای در دسترس گوشی های هوشمند سراسر جهان قرار می گیرد

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 اسفند 1401       96 بازدید
اینترنت ماهواره ای
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارتباط مستقیم ماهواره‌ها با گوشی‌های هوشمند را ممکن می‌کند

اینترنت ماهواره ای با تصویب کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در دسترس گوشی های هوشمند سراسر جهان قرار می گیرد.
سرویس اخبار ارتباطات – FCC طرح جدیدی را پیشنهاد کرده است که به‌موجب آن، اتصال ماهواره‌ای به‌طور مستقیم در دسترس گوشی‌های هوشمند سراسر جهان قرار می‌گیرد.کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درحال تنظیم قانونی در خصوص ارتباط مستقیم ماهواره با موبایل می باشد. این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات اتصال ماهواره‌ای را مستقیماً به گوشی‌های موبایل ارائه کنند. اتفاقی که اسپیس‌ایکس و T-Mobile در حال تلاش برای انجام آن هستند. اعلامیه‌ای درباره قوانین پیشنهادی این طرح تصویب گردید.  این اطلاعیه به توضیحاتی مانند نحوه دریافت مجوزهای لازم توسط شرکت‌ها اشاره می کند.
تمرکز اصلی این پیشنهاد شرکت‌های ماهواره‌ای می باشند. شرکت هایی که قصد دارند با اپراتورهای شبکه فعلی همکاری داشته باشند. و از بخش‌هایی از طیف استفاده کنند که به‌طور سنتی برای استانداردهایی مانند 5G رزرو شده است. نکته قابل‌توجه درباره این رویکرد این است که به گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی، به ماهواره‌ها متصل شوند.

اینترنت ماهواره ای برای گوشی‌های هوشمند سراسر جهان

«جسیکا روزن‌وورسل»، رئیس هیئت‌مدیره FCC، در بیانیه‌ای درباره این طرح جاه‌طلبانه می‌گوید:
«نیازی نیست به این فکر کنیم که چه شبکه و چه خدماتی در کجا در دسترس است؛ اتصالات در همه‌جا و همیشه کار خواهند کرد.»
روزن‌وورسل همچنین خاطرنشان کرد که رویکرد این تنظیم‌کننده «برای آسان‌تر کردن روند دریافت مجوز برای اپراتورهای ماهواره‌ای که با ارائه‌دهندگان زمینی همکاری می‌کنند» طراحی شده است.
بااین‌حال، هنوز سؤالات قابل‌بحث بسیار زیادی وجود دارد که FCC سعی دارد آن‌ها را برطرف کند. در بیانیه مطبوعاتی آن توضیح داده شده است که این سازمان به‌دنبال نظرات در مورد نحوه عملکرد سیستم‌هایی مانند 911 و هشدارهای اضطراری در هنگام اتصال شخصی به ماهواره و اینکه آیا این چهارچوب می‌تواند به باندها، مکان‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است توسط چنین همکارهایی پشتیبانی شوند، گسترش پیدا کند یا خیر است.
درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که فناوری ارتباط ماهواره‌ای اپل و کوالکام (Snapdragon Satellite) دقیقاً چیزی نیستند که FCC تلاش دارد قوانینی را برای آن‌ها پیشنهاد کند. این فناوری‌ها از طیف دارای مجوز برای اپراتورهای ماهواره‌ای مانند Globalstar و Iridium استفاده می‌کنند؛ به‌جای اینکه از مجوزهای اپراتورهای شبکه سلولی مانند اسپیس‌ایکس، AST و Lynk استفاده کنند.
مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

چیپ‌ست فوق‌باندپهن برای توسعه یک دستگاه AR جدید توسط سامسونگ

ی اسفند 28 , 1401
چیپ‌ست فوق‌باندپهن
//

شاید برای شما جالب باشد