فورد قصد دارد از دیجیت برای حمل بستههایی تا حداکثر 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم)، در زمانی که هیچ انسانی برای گرفتن محمولهها از پشت کامیون یا ون برای کمک به او در دسترس نباشد، استفاده کند.
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، مشکل اصلی این است که تماشای یک ربات دوپا مانند دیجیت ممکن است دلهرهانگیز و مشوشکننده به ویژه در زمانی که روی پاهای عجیب و غریبش شروع به حرکت میکند و خم میشود – یا وقتی که ،در پشت ون پیک، از حالت خم شده خود را راست میکند.
فورد قصد دارد از دیجیت برای حمل بستههایی تا حداکثر 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم)، در زمانی که هیچ انسانی برای گرفتن محمولهها از پشت کامیون یا ون برای کمک به او در دسترس نباشد، استفاده کند. دیجیت میتواند از پلهها بالا و پایین برود، مسیر خود را از جلوی موانع تغییر دهد، و حتی در صورتی که ضربهای دریافت کند تعادل خود را حفظ کند. این انساننما همچنین میتواند خود را از حالت دولا شده باز کند، به همین خاطر در پشت ون تحویل مرسوله تا میشود تا به محض رسیدن ون به مقصد آماده باز شدن و حمل بستهها باشد.
دیجیت سنسورهای لیدار و چند دوربین دارد و همچنین میتواند به خودروی خودران نیز اتصال شبکهای پیدا کند تا دیتا و اطلاعات از خودرو به این ربات ارسال شوند.
شرکت Agility همچنان در حال تست دیجیت است، ولی پیشبنی میکند که تحویل این ربات در ابتدای سال 2020 شروع شود. طرحهای خودران فورد برای راهاندازی در سال 2021 برنامهریزی شدهاند.
در این ویدئو نگاهی به رفتار دیجیت میاندازیم.