متا میخواهد «کارگزارهای هوشمصنوعی را برای میلیاردها نفر عرضه کند»
به گزارش خبر آی سی تی و به نقل از ورج، در حالی که زاکربرگ در مورد اینکه متا دقیقاً چگونه هوش مصنوعی مولد را به برنامههای خود اضافه میکند توضیح خاصی نداد، اما در جریان فراخوان درآمد شرکت برای سه ماهه اول سال جاری، که در آن ۲۸.۶ میلیارد دلار درآمد و رکورد ۲ میلیارد کاربر روزانه اپ فیسبوک را گزارش کرد (که فراتر از تخمینهای وال استریت بوده است)، در بسیاری از موارد دیگر توضیحات دقیقی ارائه کرد. سود متا در این سه ماهه 5.7 میلیارد دلار بوده است که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
زاکربرگ گفت: «ما در حال بررسی تجربههای چت در واتساپ و مسنجر، ابزارهای خلق بصری برای پستها در فیسبوک و اینستاگرام و آگهیها، و همچنین به مرور زمان تجربههای ویدیویی و چندوجهی هستیم. من انتظار دارم که این ابزارها برای همه از افراد عادی گرفته تا آفرینندگان تا کسبوکارها ارزشمند باشد. به عنوان مثال، من انتظار دارم زمانی که این تجربه را به دست آوریم، علاقه زیادی به عوامل هوش مصنوعی برای پیامرسانی تجاری و پشتیبانی مشتری ایجاد شود. با گذشت زمان، این به کار ما روی متاورس نیز گسترش خواهد یافت، جایی که افراد به راحتی قادر خواهند بود آواتارها، اشیاء، دنیاها و کدهایی را بسازند تا همهشان را به هم پیوند بزند».
تلاش های متا برای کارگزارهای هوشمصنوعی
موفقیت بیسابقه ChatGPT OpenAI، هوش مصنوعی مولد را به روند فناوری تبدیل کرده است. زیرا گوگل، متا و بازیگران کوچکتری مانند Snap اکنون برای ساخت برنامههای رقیب آن در تلاش هستند. با این که متا یک مدل زبان هوش مصنوعی به نام LLaMA را در اوایل سال جاری برای محققان منتشر کرد. اما هنوز چیزی شبیه به ChatGPT را به گونهای که به طور گسترده در دسترس باشد معرفی نکرده است.
اما به نظر میرسد که تا رسیدن به ان نقطه راه درازی نمانده است. زاکربرگ گفت که هوش مصنوعی مولد «به معنای واقعی کلمه به همه محصولات ما را تسری خواهد یافت» . او اشاره کرد که چگونه این فناوری میتواند به طور خاص به کسبوکار نوپای پشتیبانی مشتریان در واتساپ سرعت ببخشد. همچنین گفت: «هنگامی که این قابلیت را برای دهها میلیون عامل هوش مصنوعی را که از طرف آنها عمل میکنند فعال کنید، کسبوکارهای بیشتری خواهید داشت. کسب و کارهایی که میتوانند به افراد فعال در چت سرویس دهی کنند».