سامانه رگولاتوری برای شکایت از پیامکهای انبوه
ابلاغ به اپراتورها
روش شکایت از پیامکهای انبوه
به گزارش خبر ICT از ایتنا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این مصوبه ۲۷۰ را درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی مصوب و به اپراتورها ابلاغ کرده بود. علاوه بر این، اپراتورها ملزم شده بودند که برای اطمینان از درستی انجام فرآیند احراز هویت، علاوه بر انجام فرآیند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از کارت ملی و شناسنامه عکسدار، برای فروش سیمکارتهای دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف (OTP) استفاده کنند.
همچنین ارسالکنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی ملزم شده بودند که عبارت «لغو ۱۱» را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهای که از آن پیامک دریافت کردهاند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.