پایگاه خبری ارتباطات و فناوری اطلاعات

آخرین اخبار دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات

قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها در ایتالیا

قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها

قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها

این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وضع قوانین سختگیرانه برای اینفلوئنسرها در ایتالیا

سرویس اخبار فناوری اطلاعات – اداره ارتباطات ایتالیا اینفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پست های تبلیغاتی شفافیت بیشتری ارائه دهند.
AGCOM اداره ارتباطات ایتالیا قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرده است. هدف این اداره  افزایش شفافیت درباره پست هایی که سلبریتی ها با انبوه تماشاچیان آنلاین خود به اشتراک می گذارند، افزایش می باشد.

به گزارش خبر ICT از ایتنا ، این قوانین در حالی تصویب شده که چندی پیش آژانس آنتی تراست ایتالیا «کیارا فرانگی» یک اینفلوئنسر با حدود ۳۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام را به دلیل فقدان شفافیت درباره یک سازمان خیریه، یک میلیون یورو جریمه کرد.

AGCOM اعلام کرد قوانین جدید برای تمام اینفلوئنسرهایی اجرا می شود که به زبان ایتالیایی پست منتشر و با برندهای ایتالیایی با بیش از یک میلیون فالوئر همکاری می کنند. هرگونه محتوای تبلیغاتی پست شده باید به طور شفاف و به شیوه ای برچسب بخورد که قابل شناسایی باشد. درغیر اینصورت اینفلوئنسر مذکور احتمالا با جریمه ای تا سقف ۶۰۰ هزار یورو روبرو می شود.

با توجه به آنکه اینفلوئنسرهای آنلاین گستره فعالیت وسیعی دارند. بیشتر اوقات برای ارتقای فروش محصولات و افزایش شهرت برند، قدرت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند.

مقامات ایتالیا همچنین اعلام کردند اینفلوئنسرها باید به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه ها احترام بگذارند. طبق این دستورالعمل باید از اخبار جعلی و پست های تبعیض آمیز یا نژاد پرستانه اجتناب کرد.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  عینک‌ هوشمند واقعیت افزوده آمازون

اداره ارتباطات ایتالیا از یک سال قبل مشغول توسعه قوانین است و به طور خاص اینفلوئنسر مذکور( فرانگی) را هدف نگرفته بود.

سال گذشته فرانسه قانونی را ارائه کرد تا هرگونه تبلیغ محصولاتی مانند تنباکو توسط اینفلوئنسرها را غیرقانونی اعلام و شفافیت بیشتری درباره محتوای پولی فراهم کند.

About The Author