آسیب‌پذیری کد اتریوم و مشکلات امنیتی آن

     تاریخ آخرین ویرایش :   29 اردیبهشت 1403       26 بازدید
آسیب‌پذیری کد اتریوم
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

۲۵ میلیون دلار در ۱۲ ثانیه به سرقت رفت!

آسیب‌پذیری کد اتریوم و مشکلات امنیتی آن باعث سرقت 25 میلیون دلار در 12 ثانیه شد. نقشه این سرقت از اواخر سال ۲۰۲۲ در ۴ مرحله طرح‌ریزی شده تا به مرحله اجرا برسد.
سرویس اخبار امنیت – دو برادر به نام‌های آنتوان و جیمز پریر-بوئنو که در رشته‌های ریاضی و علوم‌ کامپیوتر دانشگاه MIT درس خواندند، با استفاده از آسیب‌پذیری کد اتریوم توانستند در ۱۲ ثانیه ۲۵ میلیون دلار سرقت کنند.
به گزارش خبر ICT از ایتنا به گفته لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا این دو برادر با کسب مهارت و ماه‌ها برنامه‌ریزی، با استفاده از آسیب‌پذیری کد اتریوم توانستند در تنها چند ثانیه ۲۵ میلیون دلار به سرقت ببرند که در نوع خود نخستین کلاهبرداری و پولشویی جهان است.

کیفرخواست برادران پریر-بوئنو نشان می‌دهد که نقشه این سرقت از اواخر سال ۲۰۲۲ در ۴ مرحله طرح‌ریزی شده تا به مرحله اجرا برسد.

به گفته دادستان، این دو برادر نابغه، با راه‌اندازی یک‌سری اعتبارسنجی اتریوم و پنهان‌کردن هویت خود این سرقت بزرگ را انجام داده اند. آنها ازطریق شرکت‌های صوری، والت‌های ارز دیجیتال واسطه، صرافی‌های خارجی و یک شبکه خصوصی پنهان، سه معامله‌گر را هدف قرار دادند. پس از ماه‌ها بررسی و طعمه‌گذاشتن نهایتا در ۱۲ ثانیه از آن‌ها سرقت کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده عنوان کرده که اگر اتهامات وارده به این دو برادر اثبات شود. دست‌کم ۲۰ سال حبس برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  درمان تومور مغزی با روش جدید

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ریسک های هوش مصنوعی در موتور جستجوی بینگ

ش اردیبهشت 29 , 1403
ریسک های هوش مصنوعی
//

شاید برای شما جالب باشد