محدودیت های فیس بوک و اینستاگرام در اسپانیا

     تاریخ آخرین ویرایش :   12 خرداد 1403       14 بازدید
محدودیت های فیس بوک و اینستاگرام
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سختگیری اسپانیا برای فیس‌بوک و اینستاگرام در آستانه انتخابات

محدودیت های فیس بوک و اینستاگرام در اسپانیا . سازمان AEPD اسپانیا، در بیانیه‌ای درباره این اقدام احتیاطی، اعلام کرد: به شرکت متا دستور داده است اجرای قابلیت «اطلاعات روز رای و واحد اطلاعات رای دهنده» در اسپانیا را معلق کند.
سرویس اخبار تنظیم مقررات – ​​​​​​​اسپانیا، راه اندازی ابزار انتخاباتی در فیس‌بوک و اینستاگرام که داده‌های رای دهندگان اسپانیایی کاربر این شبکه‌های اجتماعی را در آستانه انتخابات‌های اروپایی ماه آینده جمع آوری می‌کنند را برای شرکت متا ممنوع کرد.
سازمان حفاظت از داده AEPD اسپانیا، از اختیارات فوق‌العاده برای حمایت از حریم خصوصی کاربران محلی استفاده کرده است. شرکت متا، در گفت‌وگو با وبلاگ فناوری تِک کرانچ، تائید کرد که به این الزام که ممکن است سه ماه ادامه داشته باشد، عمل کرده است.

به گزارش خبر ICT ایتنا از ایسنا، سازمان AEPD اسپانیا، در بیانیه‌ای درباره این اقدام احتیاطی مواردی را اعلام کرد. این سازمان به شرکت متا دستور داده است اجرای قابلیت «اطلاعات روز رای و واحد اطلاعات رای دهنده» در اسپانیا را معلق کند. همچنین جمع آوری و پردازش داده در این خصوص را ممنوع کرده است. این تصمیم بر اساس شرایط خاص گرفته شده که استفاده از تدابیر برای اجتناب از جمع‌آوری داده و شناسایی کاربران و ارسال این اطلاعات به اشخاص ثالث را ضروری می‌کند. به این ترتیب، اجازه نمی‌دهد اطلاعات شخصی افراد توسط کنترل کنندگان ناشناس و برای اهداف غیرشفاف، استفاده شود.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  هوش مصنوعی اپل

«رده ویژه» طبقه‌بندی

دیدگاه‌های سیاسی تحت مقررات اتحادیه اروپا، به عنوان داده‌های «رده ویژه» طبقه‌بندی می‌شوند.  این طبقه بندی برای پردازش، به کسب رضایت صریح از کاربر نیاز دارند.

این نهاد اسپانیایی اعلام کرد شرکت متا، قصد دارد داده‌های شخصی از جمله نام کاربر، آدرس IP، سن و جنسیت و اطلاعات مربوط به نحوه تعامل کاربر با عملکردهای مربوط به انتخابات را پردازش کند. سازمان AEPD بر این باور است که جمع‌آوری و حفظ داده‌ها توسط این شرکت، حقوق و آزادی‌های کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک را به‌طور جدی به خطر می‌اندازد. همچنین حجم اطلاعات جمع‌آوری‌ شده توسط شرکت متا درباره کاربران را افزایش داده است. در عین حال امکان ایجاد پروفایل‌های پیچیده‌تر، دقیق‌تر و جامع‌تری از کاربران را فراهم می‌کند.

محدودیت های فیس بوک و اینستاگرام در اسپانیا

فراهم کردن دسترسی به داده‌هایی که می‌توانند ماهیت شخصی داشته باشند. برای اشخاص ثالث، دخالت نامتناسب در حقوق و آزادی‌های طرف‌های ذینفع را در پی خواهد داشت. این از دست دادن کنترل، نشان می‌دهد استفاده از این داده‌ها توسط کنترل کننده‌های ناشناس و برای اهداف نامشخص، تا چه حد ریسک بالایی برای کاربران ایجاد می‌کند.

سازمان حفاظت از داده ایتالیا هم در سال ۲۰۲۲، از اختیارات فوق العاده خود استفاده کرد. این سازمان از شرکت متا، اطلاعات مربوط به تدابیری را درخواست کرد که این شرکت آمریکایی در ارتباط با انتخابات عمومی این کشور، اتخاذ کرده است.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، شرکت متا همچنین در رابطه با آمادگی خود برای انتخابات آتی اتحادیه اروپا در اوایل ماه آینده، تحت نظارت کمیسیون اروپا قرار دارد. این کمیسیون در آوریل، تحقیقاتی را از فیس‌بوک و اینستاگرام تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا آغاز کرد. آنها اعلام کرده اند این پلتفرم‌ها قوانین یکپارچگی انتخابات برای پلتفرم‌های بزرگتر را نقض می‌کنند.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  قیمت همستر کامبت در پیش بازار Gate.io لیست شد

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

امنیت واتس‌اپ

ش خرداد 12 , 1403
امنیت واتس‌اپ
//

شاید برای شما جالب باشد