افزایش سرعت گوشی اندرویدی با چند ترفند ساده

     تاریخ آخرین ویرایش :   20 خرداد 1403       19 بازدید
افزایش سرعت گوشی اندرویدی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آموزش: چند ترفند برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با چند ترفند ساده .
سرویس اخبار موبایل – اگر فکر می‌کنید دستگاه اندرویدی شما برای برآوردن نیازهای شما مشکل دارد، در اینجا چند مرحله ساده برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما ذکر شده است.

گوشی خود را ری‌استارت کنید

اولین کاری که باید انجام دهید یک راه‌اندازی (ری‌استارت) مجدد ساده است. این امر می‌تواند به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما از طرق مختلف کمک کند.

راه‌اندازی مجدد ممکن است همه برنامه‌ها و فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه را ببندد و منابعی را برای کمک به اجرای سریع‌تر کارها آزاد کند.

این فرآیند همچنین ممکن است حافظه پنهانی را که در طول زمان انباشته شده است پاک کند و سرعت گوشی شما را افزایش دهد.

گاهی اوقات، راه‌اندازی مجدد ممکن است به روز رسانی‌های معلق سیستم را فعال کند که می‌تواند عملکرد را بهبود بخشد و اشکالات را برطرف کند.

آپدیت سیستم عامل اندروید

به روز رسانی سیستم عامل اندروید در گوشی قدیمی، می‌تواند با کارآمدتر کردن سیستم عامل در دستگاه‌های قدیمی‌تر، سرعت آن را افزایش دهد.

به‌روزرسانی‌ها معمولاً باگ‌ها و اشکالات را برطرف می‌کنند که می‌تواند پایداری و عملکرد سیستم تلفن شما را بهبود بخشد.

به‌روزرسانی اندروید همچنین تضمین می‌کند که دستگاه شما آخرین وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند. این امر باعث کاهش خطر بدافزار و سایر مشکلات امنیتی می‌شود که می‌توانند سرعت تلفن شما را کاهش دهند.

در همین راستا، برخی از برنامه‌های به‌روز شده برای اجرای روان به نسخه‌های جدیدتر اندروید نیاز دارند.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  هوش مصنوعی اپل

به‌روزرسانی تلفن می‌تواند دستگاه را با جدیدترین برنامه‌ها سازگار کند که در نهایت به بهبود عملکرد کلی گوشی هوشمند شما کمک می‌کند.

مدیریت ذخیره‌سازی

حفظ ظرفیت ذخیره سازی گوشی شما می‌تواند فضای مفیدی را آزاد کند و به بهبود عملکرد آن کمک کند.

برای انجام این کار، برنامه‌های غیر ضروری را که دیگر استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. همچنین فایل‌ها، اسناد و بارگیری‌های قدیمی را که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، حذف کنید.

برای سرعت بخشیدن به این فرآیند می‌توانید از یک برنامه مدیریت فایل معتبر استفاده کنید. انتقال عکس‌ها و ویدیوها به رایانه یا فضای ذخیره‌سازی ابری روشی مناسب برای آزاد کردن فضای گوشی شما است.

برای این کار می‌توانید از برنامه‌هایی مانند گوگل فوتوز (Google Photos) یا دراپ باکس (Dropbox) استفاده کنید. اگر تلفن شما از کارت SD پشتیبانی می‌کند، برنامه‌ها را به کارت SD منتقل کنید تا فضای ذخیره سازی داخلی آزاد شود.

 برنامه‌ها را محدود کنید

محدود کردن برنامه‌ها در تلفن اندروید قدیمی شما می‌تواند با کاهش تعداد فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه به سرعت بخشیدن به آن کمک کند.

این امر باعث آزاد شدن منابع سیستم و کاهش شلوغی غیر ضروری می‌شود.

برخی از گوشی‌های اندرویدی دارای برنامه‌های از پیش نصب شده هستند که ممکن است از آنها استفاده نکنید. این برنامه‌ها را با رفتن به منوی Settings و سپس گزینه Applications غیر فعال کنید.

تنظیم مجدد کارخانه

ریست فکتوری (بازنشانی) گوشی اندرویدی قدیمی می‌تواند با حذف فایل‌های ناخواسته انباشته شده، پاک کردن برنامه‌ها و بازنشانی تنظیمات سیستم به حالت پیش فرض، به افزایش سرعت آن کمک کند.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  قیمت همستر کامبت در پیش بازار Gate.io لیست شد

قبل از انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، مطمئن شوید که از اطلاعات مهم مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، مخاطبین و اسناد نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مشخصات و قیمت گلکسی واچ FE افشا شد

ی خرداد 20 , 1403
مشخصات و قیمت گلکسی واچ FE
//

شاید برای شما جالب باشد