برگزاری دومین رویداد هفته کسب و کارهای دیجیتال
هفته کسب و کارهای دیجیتال از 14 لغایت 18 مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد. این رویداد درادامه سلسله رویداد های هفته تجارت الکترونیک امسال با رویکرد جدید برگزار می شود.
سرویس اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – مهندس آیت اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان و رئیس دومین رویداد هفته کسب و کار های دیجیتال در مصاحبه مطبوعاتی به بیان ویژگی های این رویداد پرداخت.
خلاصه مصاحبه :
در رویداد سال گذشته ما موفق به برگزاری 25 موضوع آموزشی در 7 روز شدیم. این آموزش ها مجموعا در 53 ساعت توسط اساتید مجرب استان ارائه و بیش از 4300 نفر ساعت آموزش برگزار شد.
هزینه این بسته آموزشی 80 میلیون ریال برای هر نفر بود. به صورت میانگین 230 هزار ریال از شرکت کنندگان دریافت و ما بقی توسط حامیان تامین شد.
25 طرح به دبیرخانه رویداد ارسال و 8 طرح پذیرفته شد. 16 سرمایه گذار در این رویداد مشارکت کردندو 6 طرح به مرحله نهایی رسید. در مجموع در حدود 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروزه های به انجام رسید.
همانند سال گذشته برنامه های اموزشی متنوعی برای اصناف و کارکنان دولت خواهیم داشت.در مجموع 16 محور اموزشی در 4 بسته به علاقه مندان ارائه می شود.
رویداد حل مساله نیز از مهترین برنامه های سال جاری خواهد بود. ما در این رویداد از سازمان های مختلف دعوت کرده ایم مسائل خود را در قالب محورهای رویداد ارائه کنند تا شرکت ها بتوانند در خصوص مسائل مطرح شده راه حل های عملیاتی ارائه کنند.
از مهمترین اتفاقات رویداد در سال جاری جشنواره برگزیدگان می باشد. این جشنواره با هدف معرفی بهترین های استان در بخش های زیر و براساس ارزیابی های دبیرخانه رویداد برگاز می شود.
قطعا تولید کنندگان ، اصناف بخش های فعال در توسعه فناوری ، صنایع دستی ، مشاغل خانگی و مشاغل زیاد دیگر مرتبط با این رویداد هستند.
مشروح مصاحبه مهندس آیت اللهی رئیس رویداد هفته کسب و کارهای دیجیتال را در ادامه بخوانید.
ضمن عرض سلام به اصحاب رسانه خسته نباشید به کلیه عزیزان .
در ابتدا گزارشی از نتایج رویداد هفته تجارت الکترونیک که در سال گذشته برگازر شد خدمت شما ارائه می کنم.
شکر خدا با ظرفیت های ایجادی توسط بخش خصوصی استان اصفهان و حمایت های معنوی دولتی سال گذشته اولین رویداد تجارت الکترونیک در اصفهان برگزار شد.
در رویداد سال گذشته ما موفق به برگزاری 25 موضوع آموزشی در 7 روز شدیم. این آموزش ها مجموعا در 53 ساعت توسط اساتید مجرب استان ارائه و بیش از 4300 نفر ساعت آموزش برگزار شد.
هزینه این بسته آموزشی 80 میلیون ریال برای هر نفر بود که به صورت میانگین 230 هزار ریال از شرکت کنندگان دریافت و ما بقی توسط حامیان تامین شد.
در بخش سرمایه گذاری نیز در 3 موضوع تجارت الکترونیک ، پست و لجستیک فراخوان داده شد.
25 طرح به دبیرخانه رویداد ارسال و 8 طرح پذیرفته شد. 16 سرمایه گذار در این رویداد مشارکت کردندو 6 طرح به مرحله نهایی رسید. در مجموع در حدود 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروزه های به انجام رسید.
ما در هفته تجارت الکترونیک توانسیتم به بخش های مهمی از اهداف تعیین شده برسیم. مهمترین اهداف ما عبارت بود از :
- ایجاد هم افزایی در بین فعالین و ذینفعان
- جذب سرمایه برای ایده های نو
- فرهنگ سازی در بین اقشار
- آشنایی با اصول مهارت های تجارت الکترونیک در بین اصناف و بنگاه های اقتصادی
- آشنایی با کسب و کار الکترونیک در بین تجار و تولید کنندگان
اما در سال جاری نیز دبیرخانه رویداد با توجه به تصمیمات سال گذشته مصمم به برگزاری رویداد با شکل جدید شد. با همفکری اعضای مرکزی رویداد امسال نام این رویداد بزرگ را به هفته کسبو کارهای دیجیتال تغییر دادیم.
محورهای اصلی :
- توسعه زیست بوم کسب و کار همگام با انقلاب صنعتی چهارم
- توسعه اقتصاد دیجیتال
- توسعه شهر هوشمند همگام با بهبود محیط زیست
محورهای فرعی:
- توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی
- ورزش و سلامت
- گردشگری
- تجارت الکترونیکی
- اقتصاد دیجیتال
- شهر هوشمند
- آموزش و توسعه منابع انسانی
- لجستیک هوشمند
- زنجیره تامین دیجیتال
- مشتری مداری هوشمند
در ادامه در خدمت شما عزیزان جهت پاسخ به سوالات شما هستیم.
جناب آقای آیت اللهی با توجه به گزارش ارائه شده امسال پهبرنامه هایی برای برگزاری این رویداد پیش بینی کرده اید :
در سال جاری با توجه به تجربیات سال گذشته این رویداد را با تغییراتی اجرا خواهیم کرد. ما امسال رویداد را در 3 محور پیش خواهیم برد.
همانند سال گذشته برنامه های اموزشی متنوعی برای اصناف و کارکنان دولت خواهیم داشت.در مجموع 16 محور اموزشی در 4 بسته به علاقه مندان ارائه می شود.
که جدول آن در قالب فایل PDF به همراه گزارش سال گذشته و برنامه های سال جاری تقدیم می گردد.
رویداد حل مساله نیز از مهترین برنامه های سال جاری خواهد بود. ما در این رویداد از سازمان های مختلف دعوت کرده ایم مسائل خود را در قالب محورهای رویداد ارائه کنند تا شرکت ها بتوانند در خصوص مسائل مطرح شده راه حل های عملیاتی ارائه کنند.
همچنین در روز اختتامیه نیز شاهد ارائه علمی اساتیدمجرب دانشگاه های استان با موضوع کسب و کارهای دیجیتال خواهیم بود.
از مهمترین اتفاقات رویداد در سال جاری جشنواره برگزیدگان می باشد. این جشنواره با هدف معرفی بهترین های استان در بخش های زیر و براساس ارزیابی های دبیرخانه رویداد برگاز می شود
- فروشگاه های اینترنتی
- نرم افزارهای زیرساخت مطابق هم راستا با محورهای رویداد
- شهر هوشمند
- ورزش و سلامت
- گردشگری
- صنایع
فعالین حوزه کسب و کارهای دیجیتال می توانند با مراجعه به سایت رویداد فرم های ارزیابی را تکمیل کنند.
ثبت نام در جشنواره برگزیدگان هفته کسب و کارهای دیجیتال
به نظر شما این رویداد چه تاثیری در کسب وکار های استان خواهد داشت :
یکی از ضعف های مهم استان عدم توجه جدی به مقوله اکوسیستم سازی در حوزه اقتصاد دیجیتال می باشد. این ضعف جدی در سال های گذشته باعث سرخوردگی بخش وسیعی از نیروهای فنی استان و مهاجرت از این استان به خارج از کشور و یا به استان های دیگر از جمله تهران شده است. البته حضور پر رنگ صنایع انرژی بر در استان و سود سرشار از تولید نیز یکی دیگر از عوامل این بی توجهی می باشد.
برگزاری رویدادهای مختلف در استان اصفهان و همچنین کمک به اکوسیستم سازی در حوزه مختلف فناوری از جمله حوزه اقتصاد دیجیتال راهی مطمئن و موفق برای تاثیر گذاری بروی مشکلات این استان خواهد بود. این مسیر سنگلاخی یعنی ورود به اکوسیستم سازی و حضور جدی در حوزه توسعه اقتصاد دیجتال استان هرچند سخت و طاقت فرسا است اما امید به آینده و مواهب آن برای استان کارشناسان حوزه اقتصاد دیجیتال استان را بر آن داشته است تا معمار ریل گذاری جدید برای آینده اقتصادی استان گردند.
بی شک توسعه فناوری اطلاعات با ایجاد هم افزایی در میان همه ظرفیت ها و استعدادها میسر می شود. رویداد هفته کسب و کارهای دیجیتال در اصفهان بستری ایجاد می کند تا تمام فعالین این حوزه از تولید کننده ، فروشنده و مصرف کننده گرفته تا تیم های فنی گرد هم آیند و با تشریک مساعی آینده ای بهتر را برای این موضوع ترسیم نمایند.
چه کسب و کارهایی بیشتر می توانند مخاطب این رویداد باشند :
به نظر می رسد کلیه کسب و کارها می توانند از این رویداد بهره مند شوند.
قطعا تولید کنندگان ، اصناف بخش های فعال در توسعه فناوری ، صنایع دستی ، مشاغل خانگی و مشاغل زیاد دیگر مرتبط با این رویداد هستند.
ما معتقدیم این رویداد نقطه عطفی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال استان می باشد و قطعا راه را برای توسعه سریع تر هموار خواهد کرد.
در پایان مایل هستم همکاران خود را در این رویداد بزرگ معرفی نمایم
1- دبیرخانه دایمی و مدیر هماهنگی رویداد: مهندس مهدی گمرکی
مکان دبیرخانه : اداره کل پست استان اصفهان – مرکز نوآوری پست
2- کمیته علمی:دکتر شریفی
3- کمیته کسب و کار: مهندس آکوچکیان
4- کمیته اجرایی: مهندس میرعظیمی
5- کمیته آموزش : مهندس امساکی
6- اطلاع رسانی و روابط عمومی : مهندس فرشته نژاد
از همه دوستان سپاسگزارم