زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیپ فیک بلای جان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود
تبلیغات سیاسی با هوش مصنوعی در آمریکا قانونمند می شود. کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا(FEC) مشغول بررسی دادخواستی است که از این سازمان می خواهد تبلیغات سیاسی که با استفاده از هوش مصنوعی کاندیدای رقیب را تخریب می کند، قانونمند سازد.
سرویس اخبار فناوری اطلاعات – به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این چالش در آمادگی های مربوط به کمپین های پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی آمریکا اهمیت زیادی یافته است. این درحالی است که شکوفایی هوش مصنوعی مولد در سال گذشته به افزایش تولید تصاویر جعلی منجر شد که تا حد زیادی واقعی به نظر می رسیدند.
در پی این روند تصاویر دیپ فیک یا محتوای دستکاری شده که شباهت زیادی به یک شخصیت واقعی دارند نیز گسترده تر شدند.
چنین رویدادی ممکن است در بستر سیاسی برای متهم کردن رقبا به ارائه اظهار نظر یا انجام کاری استفاده شود. بستری که رای دهندگان را گمراه می کند. هفته گذشته گروه «پابلیک سیتیزن» از FEC پرسیده آیا می تواند قانونی در سطح فدرال وضع کند. قانونی که «سوتعبیر کلاهبردارانه» برای محتوای دیپ فیک نیز به کار رود یا خیر. آژانس فدرال قبول کرده این سوال را بررسی کند.
محتوای دستکاری شده مشکل اصلی انتخابات آمریکا
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است. کمپین های تبلیغاتی نیز هدف گیری رقبا را از هم اکنون آغاز کرده اند. اما نکته متمایز درباره این انتخابات، محتوای دستکاری شده در تبلیغات است.
در اوایل سال جاری میلادی همین رسانه (اینترستینگ انجینرینگ) گزارش داد یک آگهی کمیته ملی جمهوریخواهان(RNC) از تصاویر ساخته شده است. این تصاویر با هوش مصنوعی برای ایجاد تصویری منفی از احتمال برنده شدن جوبایدن (رییس جمهور فعلی )، برای دومین دوره ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد.
درماه ژوئن سال جاری میلادی نیز ران دی سانتیس کاندیدای حزب جمهوریخواه از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی استفاده کرد. او از این کار برای هدف گرفتن رقیبش (دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا) بهره برده بود.
قانونگذاران دموکرات معتقدند پیشرفت ها در فناوری هوش مصنوعی شناسایی کمپین های کلاهبرداری از واقعی را برای رای دهندگان سخت تر می کند. آنها از FEC خواسته اند در این زمینه اقدامی انجام دهد.