سرعت 5G موبایل توسط اریکسون به 5.7 گیگابیت رسید

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 مرداد 1402       9 بازدید
سرعت 5G موبایل
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اریکسون با تجمیع فرکانسی 6 کریر FD و TD به سرعت 5.7 گیگابیت بر ثانیه در 5G رسید

سرعت 5G موبایل توسط اریکسون به 5.7 گیگابیت رسید. اریکسون میگوید برای اولین بار در جهان، شش حامل کامپوننت را با هم ترکیب کرده است تا سرعت دانلود 5.7 گیگابیت بر ثانیه را با تجمیع فرکانسی شش کریر، در فایوجی ثبت کند.
سرویس اخبار ارتباطات – تجمیع فرکانس و بهبود تجربه سرعت داده در آزمایشگاه اریکسون با استفاده از سه باند FDD (تقسیم فرکانس) ترکیب شده با سه باند TDD (تقسیم زمانی) در فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز، سخت افزار Ericsson RAN Compute، نرم افزار تجمیع کریر و راهکاری که اریکسون آن را ” عملکرد هماهنگی RAN” می نامد در آزمایشگاه اریکسون انجام شد.
با ترکیب طیف FDD با طیف TDD، کاربران بیشتری می توانند از مزایای تجمع کریر بهره ببرند. در مجموع 400 مگاهرتز از پهنای باند با پهنای باند FDD از 20 مگاهرتز تا 50 مگاهرتز تجمیع شد تا توان عملیاتی 5.7 گیگابیت بر ثانیه را به دست آورد.
این راهکار به اپراتورها اجازه می دهد تا استفاده خود از دارایی های شبکه و طیف را بهینه کنند. همچنین سرعت و ظرفیت داده بالاتری را به مشترکین خود، ارائه دهند. امکانی که می تواند به برنامه های کاربردی با ترافیک های سنگین کمک کند. این راهکار می‌تواند به معنای کیفیت بهتر صدا و تصویر برای کاربران، دانلود سریع‌تر فایل‌ها و محیط کاری بهتر برای فضای دیجیتال باشد.

ادامه مطالعات برای افزایش سرعت 5G موبایل

سیبل تومباز، رئیس خط تولید 5G RAN در اریکسون در این خصوص گفت: ما با گسترش مداوم پتانسیل برای افزایش ظرفیت و سرعت، شتابمان را در تجمع حامل‌ها حفظ می‌کنیم. تماس موفقیت آمیز داده 6CC ما نشان می دهد که راه حل ما چقدر کارامد است. ما آماده همکاری با شرکای اکوسیستم هستیم تا این ترکیب باند جدید را به واقعیت تبدیل کنیم. هدف ما، مثل همیشه، کمک به مشتریان برای برآورده کردن اشتهای رو به رشد کاربران نهایی برای 5G با ظرفیت بالا و سرعت فوق العاده است.
تومباز می‌افزاید: تجمیع حامل‌ها برای به دست آوردن بهترین عملکرد 5G ممکن از دارایی‌های طیف فرکانسی بسیار مهم است.  با 6CC، ارائه دهندگان خدمات قادر خواهند بود استفاده از طیف اختصاص داده شده را به حداکثر برسانند. در اینصورت پهنای باند ترکیبی را برای تجربه برتر تلفن همراه بهینه کنند.
هفته گذشته، نوکیا، وندور رقیب اریکسون، با TPG و Mediatek همکاری کرد.  هدف نوکیا یافتن راه کاری از تجمع حامل برای انتقال پخش زنده 360 درجه متاورس می باشد. نمایش از ترکیبی از یک حامل 15 مگاهرتز در باند 700 مگاهرتز (n28) و یک حامل 90 مگاهرتز در باند 3.6 گیگاهرتز (n78) می باشد. قصد آنها استفاده از تجمع حامل برای دستیابی به حداکثر توان عملیاتی 159 مگابیت در ثانیه در آپلینک می باشد.
و در ماه جولای، T-Mobile تجمیع چهار حامل را در ایالات متحده در شبکه مستقل 5G (SA) خود پیاده سازی کرد. در آنجا چهار کانال 5G با طیف زیر 6 گیگاهرتز شامل دو کانال 2.5 گیگاهرتز Ultra Capacity 5G، یک کانال 1900 مگاهرتز و یک کانال با طیف 600 مگاهرتز ادغام شد. این اتفاق برای افزایش عملکرد تخصیص یافته بودند.
منبع خبر سرعت 5G موبایل توسط اریکسون به 5.7 گیگابیت رسید
مطالب پیشنهادی  حجم مغز انسان به‌آرامی اما پیوسته در حال افزایش می باشد

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

علائم افسردگی در دختران وابسته به اینترنت بیشتر از سایرین است

ش مرداد 28 , 1402
علائم افسردگی در دختران
//

شاید برای شما جالب باشد