تسلا سالها از نقایص جدی خودروهایش مطلع بود
نتیجه کلی این تحقیق این است که تسلا سالها از یکسری مشکلات مکانیکی و مشکلات کیفیت قطعات اطلاع داشت. اما به جای جدیت در رفع آنها سعی کرد رانندگان را مقصر نشان دهد. و مبالغ گزافی بابت تعمیر و سرویس از آنها مطالبه کند.
این گزارش خاطرنشان کرده است که «دهها هزار مالک تسلا» مجبور شدهاند بار سنگین «خرابی زودهنگام سیستم تعلیق یا قطعات فرمان» را متحمل شوند.
فشار مقامات نظارتی برخی از کشورها
گزارشها نشان میدهد که مهندسان تسلا که این «عیوب» و «خرابیها» را همزمان با تجزیه و تحلیل دادههای سیستمهای عیبیابی خودرو و فرآیندهای تعمیر به ثبت رسانده بودند. با این حال، ظاهراً این شرکت به جای رفع این مشکلات و انتشار درست اخبار آن، مسیر پرسشبرانگیزی را در پیش گرفت. بر اساس این گزارش، اسناد داخلی ارسال شده به مهندسان تسلا در سراسر جهان به آنها دستور داده بود که «به مصرفکنندگان بگویید که قطعات معیوب خودروهایشان ایرادی نداشته است».