هدست واقعیت افزوده ویژن‌پرو

     تاریخ آخرین ویرایش :   14 بهمن 1402       10 بازدید
هدست واقعیت افزوده ویژن‌پرو
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جهان در آستانه عصر تازه تکنولوژی‌های شخصی

هدست واقعیت افزوده ویژن‌پرو بعضی از نقدنویسانی که زودتر به این هدست دسترسی پیدا کردند، نسبت به اینکه با استفاده از آن دچار سردرد شده‌اند. آنها از عمر باتری نه چندان طولانی و دو ساعته آن، ابراز نارضایتی کرده‌اند.
به گزارش خبر ICT از ایتنا شرکت‌های تکنولوژی این روزها برای ساختن گجتی که بتواند جایگزین موبایل هوشمند باشد، در رقابت جدی با یکدیگر هستند. طرفداران اپل مشتاقانه منتظر زمان عرضه رسمی آخرین و جدیدترین گجت ساخته این غول تکنولوژی هستند؛ یعنی هدست واقعیت افزوده ویژن‌پرو. بعضی از نقدنویسانی که زودتر به این هدست دسترسی پیدا کردند، نسبت به اینکه با استفاده از آن دچار سردرد شده‌اند و عمر باتری نه چندان طولانی و دو ساعته آن، ابراز نارضایتی کرده‌اند.
بسیاری از خریداران بالقوه این هدست به خاطر قیمت ۳ هزار و ۴۹۹ دلاری آن، منصرف شده‌اند. با این همه اما چیزی در حدود ۲۰۰ هزار نفر این هدست را پیش‌سفارش داده‌اند که به اعتقاد مدیران اپل اینها ۴۰ درصد از تمام خریدارانی هستند که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی برنامه خرید هدست ویژن پرو را داشته باشند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، کار با ویژن پرو را یک لحظه کشف توصیف کرده و گفته است: «فقط چند لحظه مشابه در طول زندگی‌تان خواهید داشت.»
مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

یک روند پر هیجان

چه بپذیریم، یا نپذیریم؛ ویژن پرو بخشی از یک روند است. در ماه سپتامبر علاقه‌مندان تکنولوژی برای عینک هوشمند جدید ساخت متا و شرکت ری‌بن هیجان داشتند. این عینک با صدا کنترل می‌شود و می‌تواند موسیقی پخش کند، پیام متنی بفرستد و فیلم و سریال نمایش بدهد.

دو ماه بعد استارت‌آپ Humane که توسط مدیران سابق اپل راه‌اندازی شده است، از یک گل سینه با نام Pin رونمایی کرد که به کمک صدا و حرکات دست امکان تعامل با کاربرانش را دارد. در ماه ژانویه دستگاهی به نام r۱ که با صدا کنترل می‌شود و به اندازه نصف یک موبایل هوشمند است، شرکت‌کنندگان نمایشگاه CES در لاس‌وگاس را مسحور کرد. سازنده آن، یعنی استارت‌آپ Rabbit، تا حالا در حدود ۱۰۰هزار دستگاه از این محصول را فروخته است.

آنچه تمام این دستگاه‌ها به‌طور مشترک دارند، این است که اغلب آنها به دور از نمایشگرها، کیبوردها و ماوس‌ها کار می‌کنند. کامپیوترها به کمک هوش مصنوعی مولد، عملکرد بهتری در شنیدن، خواندن، تماشا و درک کردن پیدا می‌کنند. این به معنای آن است که سخت‌افزار می‌تواند با صدا، حرکت یا تصویر کنترل شود تا صرفا با لمس. با این اوصاف هوش مصنوعی فرم فاکتورهای جدیدی را ایجاد می‌کند که شامل گجت‌های هوشمندی در اشکال و ابعاد جدید هستند که درست مانند آی‌فون عملکردی کاملا متفاوت با مدل‌های قدیمی‌تر خود دارند.

جایگزین موبایل هوشمند

گل سرسبد سیلیکون‌ولی در انتظار یک تغییر ناگزیر است. بزرگان دره تکنولوژی معتقدند که هوش مصنوعی می‌تو‌اند بازار جدیدی برای سخت‌افزارهای مصرفی ایجاد کرده و موبایل هوشمند را به عنوان دستگاه ضروری هر فرد، با دستگاه تازه‌ای جایگزین کند. سم آلتمن، مدیرعامل اوپن ای‌آی که استارت‌آپ سازنده چت جی‌پی‌تی است. از آغاز همکاری با جانی آیو (طراح ارشد سابق اپل) برای راه‌اندازی شرکتی خبر داده است که در زمینه ساخت گجتی چند منظوره و مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت که یکی از علاقه‌مندان جدی هوش مصنوعی است. او اخیرا گفته: «زمانی شما یک رابط کاربری داشتید… سخت‌افزار جدید هم امکان‌پذیر است.»

مطالب پیشنهادی  خطر هوش مصنوعی برای امنیت دارندگان آیفون و اندروید

یکی از دلایل تمام این هیجانات برای گجت‌های تازه این است که گجت‌های قدیمی دیگر چندان هیجان‌انگیز نیستند. بر اساس آمار شرکت تحقیقات بازار IDC، در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دستگاه موبایل هوشمند در سراسر دنیا به فروش رسیده است.  این میزان نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش ۳ درصدی داشته و کمترین میزان فروش موبایل در یک دهه گذشته بوده است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

دستیار هوش مصنوعی Adobe برای خلاصه‌سازی فایل‌ PDF

ش بهمن 14 , 1402
خلاصه سازی فایل های PDF
//

شاید برای شما جالب باشد