روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

     تاریخ آخرین ویرایش :   21 فروردین 1403       8 بازدید
روبوتاکسی تسلا
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تسلا در هشتم اوت از روبوتاکسی ساخت خود رونمایی خواهد کرد

روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد. روبوتاکسی  با سیستم مبتنی بر دوربین خود کار خواهد کرد.
چند ساعت پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر اینکه تسلا برنامه‌های خود را برای تولید یک خودروی برقی (EV) ارزان‌قیمت لغو می‌کند، ایلان ماسک در X اعلام کرد که این خودروساز در 8 اوت یک روبوتاکسی را معرفی خواهد کرد.به گزارش خبر ICT از ایتنا و به نقل از انگجت، رویترز همچنین گفت که دستور ماسک این است که روی روبوتاکسی‌ها بر روی پلتفرم خودروهای کوچک این شرکت ساخته شوند. تسلا سال‌ها قول یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر با قیمتی در حدود 25000 دلاری را داده بود و ماسک اخیراً در ژانویه امسال گفت که خوشبین است که این مدل در نیمه دوم سال 2025 وارد بازار شود. در پاسخ به این گزارش، رئیس تسلا در توییتی نوشت که «رویترز (دوباره) دروغ می‌گوید».

رویترز دروغ می گوید!

او شفاف‌سازی نکرد که کدام بخش از این گزارش دروغ بوده است. اما با توجه به اینکه تایید کرده است که تسلا در حال رونمایی از یک روبوتاکسی است. احتمالاً منظور او ادعای این سازمان خبری بود مبنی بر اینکه این شرکت از ایده یک خودروی برقی مقرون به صرفه‌تر چشمپوشی کرده است. در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو تسلا مدل 3 است که قیمت آن از 39000 دلار شروع می‌شود.

جالب است که ببینیم این شرکت چگونه یک روبوتاکسی را با سیستم فقط مبتنی بر دوربین خود به کار خواهد گماشت. با توجه به اینکه چند سال پیش رادار و سایر حسگرهایی را که شرکت‌های روبوتاکسی مانند وایمو به طور گسترده از آنها استفاده می‌کنند از فناوری‌های کمک راننده خود حذف کرد.

از سویی دیگر نه تنها تقاضای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده کاهش یافته است. بلکه رقابت از سوی چینی‌ها تشدید شده و شرکت BYD به سرعت در حال رشد است. این خودروساز چینی در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که فروش آن نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. در همین حال، تسلا روز اخیراٌ اعلام کرده بود که تحویل‌های آن سالانه هشت درصد کاهش داشته است.  در حالی که نسبت به سه ماهه قبل 20 درصد کاهش داشته است.

مطالب پیشنهادی  ایجاد تصاویر با Imagen 2

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ایجاد تصاویر با Imagen 2

س فروردین 21 , 1403
ایجاد تصاویر با Imagen 2
//

شاید برای شما جالب باشد