رشد تجارت الکترونیک در اصفهان

رشد تجارت الکترونیک در اصفهان
مصاحبه مدیرکل پست استان اصفهان: رشد تجارت الکترونیک، ژئوکدینگ و توسعه خدمات پستی
رشد تجارت الکترونیک در اصفهان و اقدامات پست استان در بخش GNAF از مهمترین دستاوردهای پست استان معرفی شد.
به گزارش خبر ICT – مدیرکل پست استان اصفهان، آقای باقری، امروز در مصاحبهای مطبوعاتی به تشریح دستاوردها، چالشها و برنامههای آینده پست استان پرداخت.
باقری در نشست مطیوعاتی پست به مناسبت 17 مهرماه روز جهانی پست با اشاره به سختی کار پستچیها، بر لزوم توجه ویژه به این شغل تأکید کرد و گفت: «سختی کار پستچیها باید در دستور کار قرار گیرد.» وی همچنین از رشد ۱۰ درصدی ترافیک پستی استان اصفهان خبر داد و افزود که تعداد فروشگاههای اینترنتی در استان نیز ۳۴ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پست اصفهان با ارائه آمارهای ترافیک مرسولات اینترنتی بیان کرد: «بیش از یک میلیون مرسوله اینترنتی وارد استان شده است که رشد ۱۱۸ درصدی را نشان میدهد و حدود ۷۰۰ هزار مرسوله اینترنتی از استان خارج شده که ۱۳۲ درصد افزایش دارد.»
اقدامات پست اصفهان در پروژه GNAF
باقری به پروژههای اولویتدار پست استان در قالب پروژه GNAF اشاره کرد و اهداف این پروژه را چنین توضیح داد:
-
ایجاد مدیریت یکپارچه دادههای مکانی کشور
-
مبارزه با فساد و جلوگیری از تولید نقشههای موازی در سازمانهای مختلف
وی اضافه کرد حدود ۸ درصد رکورد اطلاعات اماکن کشور در اصفهان ثبت شده و نصب ۵۵۱ هزار پلاک هوشمند شهری با همکاری شهرداریها انجام شده است. همچنین ژئوکد شدن اطلاعات کد پستی در استان با پوشش ۸۶ درصد مکانهای شهری و ۳۳ درصد روستایی به ثبت رسیده و برنامهریزی شده است تا پایان سال ۹۵ درصد از مکانها ژئوکد شوند. درصد نصب پلاک هوشمند در شهرها ۲۸ درصد و در روستاها ۲۴ درصد است و در ۸ منطقه شهر اصفهان، ۱۰۰ درصد پلاکها هوشمند شدهاند.
خدمات و دستاوردهای شاخص پست اصفهان
باقری به برخی اقدامات شاخص پست استان اشاره کرد:
-
استفاده از ظرفیت بانوان به عنوان پستچی و ایجاد ناحیه مستقل با ۱۰۰ درصد حضور خانمها
-
کسب رتبه ۵ در ارزیابی کیفی بین ۳۶ واحد پستی کشور
-
رتبه برتر حراستها، رتبه ۴ در جشنواره شهید رجایی، رتبه ۱ روابط عمومی و حوزه فرهنگی
-
استان برتر در پدافند غیرعامل
-
نامه برگزیده علیرضا زارع در مسابقه اتحادیه جهانی پست
-
طراحی تمبر تخت فولاد با همکاری ۷۵ هنرمند اصفهانی
وی همچنین اعلام کرد که در ارزیابی الکترونیک عملکرد پستچیها، ۹۵ درصد مردم و ۹۶ درصد متصدیان باجهها از خدمات رضایت داشتهاند.
چالشها و برنامههای آینده
از جمله چالشهای پست استان، کمبود فضاهای عملیاتی به دلیل رشد تجارت الکترونیک، فرسودگی ساختمانها و تجهیزات با میانگین عمر ۴۰ سال و سختی کار پستچیها است.
برنامههای آینده شامل:
-
توسعه سیستم سورتینگ و نصب صندوقهای هوشمند پستی در اماکن پرتردد
-
راهاندازی و توسعه انبار هوشمند
-
ایجاد سرویس جمعآوری از مقر با ظرفیت بخش خصوصی
-
راهاندازی سرویس پست عشایر
-
راهاندازی سرشماره ایران پست برای جلوگیری از کلاهبرداریهای فضای مجازی
باقری در پایان تأکید کرد که پست استان در جنگ ۱۲ روزه نیز خدمات پایدار خود را ارائه کرده است.