پایگاه خبری ارتباطات و فناوری اطلاعات

آخرین اخبار دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات

حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال

حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال

حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال

این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرسایش حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال

حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال به صورت فزاینده ای در معرض تهدید قرار گرفته است. این موضوع واکنش قاطع جامعه و رهبران این عرصه را به دنبال داشته است.

سرویس اخبار فناوری – توازن بین حریم خصوصی و انطباق با قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال (کریپتو) با برجسته شدن پرونده‌های مهمی همچون تحریم علیه سرویس «تورنادو کش» و مشکلات حقوقی «کیف پول سامورایی» به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید قرار گرفته است. این موضوع واکنش قاطع جامعه و رهبران این عرصه را به دنبال داشته است.
به گزارش خبر ICT صنعت ارزهای دیجیتال در یک نقطه عطف حساس قرار دارد و کشمکش میان حریم خصوصی و نظارت‌های قانونی به شدت در حال افزایش است. تشدید فشارهای نظارتی به احتمال زیاد مسیر آینده ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار خواهد داد و واکنش و نوآوری‌های بازیگران این صنعت نقش مهمی در تعیین این مسیر ایفا خواهند کرد. تحولات و مباحثات جاری پیرامون حریم خصوصی برای تعیین اینکه آیا این صنعت می‌تواند ماهیت اصلی خود را حفظ کند یا تحت فشارهای خارجی دستخوش تحول شود، حیاتی است.

اولین اقدامات عمده علیه حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال

قابل ذکر است که یکی از اولین اقدامات عمده علیه حریم خصوصی در دنیای ارزهای دیجیتال، تحریم‌هایی بود که در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۲ توسط «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده» (OFAC) علیه نرم‌افزار «تورنادو کش» – یک میکسر اتریوم – اعمال گردید. دلیل این تحریم‌ها، نقش ادعایی «تورنادو کش» در کمک به هکرهای کره شمالی، به ویژه گروه «Lazarus» عنوان شد. این تحریم‌ها شامل وب‌سایت‌های «تورنادو کش» و «تورنادو کش کلاسیک» و همچنین چندین آدرس ارز دیجیتال مرتبط می‌شد که اکنون به فهرست «اتباع تحریم‌شده ویژه» (SDN) سازمان OFAC اضافه شده‌اند و عملاً هرگونه تعامل افراد و نهادهای آمریکایی با آن‌ها را ممنوع کرده‌اند.
ارزهای دیجیتالی که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارند نیز با اقدامات غیرمستقیم‌تری مورد حمله قرار گرفته‌اند. برای مثال، فشارهایی بر صرافی‌های ارز دیجیتال جهت حذف این ارزها از لیست معاملات به دلایل انطباق با قوانین اعمال می‌شود. پس از اعلام حذف «مونرو» (Monero) از پلتفرم «بایننس» (Binance) به دلیل عدم انطباق با استانداردهای لیستینگ صرافی در ۲۰ فوریه ۲۰۲۴، ارزش بازار این ارز دیجیتال با کاهش قابل توجه ۳۲ درصدی مواجه شد. این تصمیم پس از اقدام مشابهی توسط صرافی OKEx در دسامبر صورت گرفت و نه تنها مونرو بلکه سایر ارزهای دیجیتالی مانند ANT، MULTI و VAI را نیز تحت تاثیر قرار داد.
آخرین مورد، کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه «کئون رودریگز» و «ویلیام لونرگان هیل»، بنیانگذاران «کیف پول سامورایی» است. این افراد به اتهام اداره یک کسب‌وکار انتقال پول بدون مجوز و پولشویی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کیفرخواست شده‌اند. کیفرخواست صادره توسط دادگاه حوزه جنوبی نیویورک ادعا می‌کند که «کیف پول سامورایی» بدون نظارت قانونی، بیش از ۲ میلیارد دلار تراکنش را به‌عنوان یک سرویس میکسر ارز دیجیتال پردازش کرده است و تسهیل‌کننده فعالیت‌های پولشویی در مقیاس بزرگ بوده است.

About The Author

آخرین خبرها

شناسایی ویدیوهای دیپ فیک
1 دقیقه زمان مطالعه
فعال‌سازی 5G گوشی‌های سامسونگ
1 دقیقه زمان مطالعه
کیفیت خواب شب
1 دقیقه زمان مطالعه
نمایشگر اپل واچ سری 10
1 دقیقه زمان مطالعه