روزنامه گاردین نوشت که نرخ رشد بازار تبلیغات اینترنتی به دلیل نگرانیهایی بر سر رسواییهای اینترنتی کُند شده است و سال بعد بازار تبلیغات سینمایی از تبلیغات اینترنتی پیشی خواهد گرفت.
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار در دو دهه گذشته در حال از دست دادن شهرت خود به عنوان سریعرشدترین بخش بازار جهانی تبلیغات است زیرا برندها در جستجوی یک فضای بیخطر برای صرف بودجههای تبلیغاتی خود به رسانههای سنتی مانند سینما، بیلبوردها و سایتهای پوستر روی آوردهاند.
اینترنت برای اولین بار در دو دهه گذشته در حال از دست دادن شهرت خود به عنوان سریعرشدترین بخش بازار جهانی تبلیغات است زیرا برندها در جستجوی یک فضای بیخطر برای صرف بودجههای تبلیغاتی خود به رسانههای سنتی مانند سینما، بیلبوردها و سایتهای پوستر روی آوردهاند.
به گزارش ایتنا از ایرنا، در این روزنامه آمده است که بازار جهانی تبلیغات اینترنتی که تحت سلطه گوگل و فیسبوک قرار دارد ، سال آینده برای اولین بار از زمان رونق بازار اینترنت، موقعیت خود را به عنوان سریعرشدترین رسانه تبلیغاتی واگذار و در انتهای این قرن سقوط خواهد کرد.
براساس تحقیقات گروه آژانس بینالمللی رسانهای «زنیت» Zenith، پیشبینی میشود که سال آینده نرخ رشد تبلیغات اینترنتی در سطح جهان ۱۰ درصد باشد که این میزان پایینترین سطح از زمان رونق اینترنت در سال ۲۰۰۱ محسوب میشود؛ این کاهش رشد به این معناست که طبق پیشبینیها تبلیغات سینمایی، سال آینده بیش از ۱۲ درصد افزایش یابد و به سریعرشدترین رسانه تبلیغاتی تبدیل شود.
از سوی دیگر مشاهده میکنیم که شرکتها نیز از بمباران کردن اینترنت با پیامهایی که مطمئن نیستند چه کسی آنها را میبیند، خسته شدهاند و مخاطبان نیز به چیزی که بر پرده سینما میبینند نسبت به آنچه در اینترنت به سوی آنها پرتاب شده است، اعتماد بیشتری دارند.
همچنین انتظار میرود که بخش تبلیغات در فضای باز که شامل بیلبوردها، بدنه اتوبوسها و ایستگاههای قطار میشود نیز در سال ۲۰۲۰ به یک میزان سالم ۵ درصد افزایش یابد و کاهش هزینههای تبلیغاتی در سایر رسانهها از جمله روزنامهها و تلویزیون را به دنبال داشته باشد.
مطالب دیگر با همین موضوع را از اینجا پیگیری کنید . khabarict پایگاه اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات