انتشار فراخوان ثبت نام متقاضیان خدمت امریه وزارت ارتباطات

     تاریخ آخرین ویرایش :   30 تیر 1398       17 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن نوید به فارغ التحصیلان توانمند کشور، از آغاز فراخوان ثبت نام متقاضیان خدمت امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هفته آینده خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  ، فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص امریه وزارت ارتباطات با اشاره به آمادگی این معاونت برای آغاز مراحل فراخوان، ثبت نام و ارزیابی و جذب این نیروها، فارغ التحصیلان جوان کشور را سرمایه های انسانی نسل فردا برشمرده و از مهیا کردن شرایط در جهت بهره گیری از توانایی های بالقوه نسل جدید در ایجاد تحول و تعالی در این وزارت خبر داد.
وی با تاکید بر حفظ عدالت، نظم و دقت در مراحل ثبت نام و ارزیابی، پیگیری و پایش از طریق  سامانه های الکترونیکی، افزود: از مهمترین رئوس برنامه های جذب این سرمایه های انسانی سرفصل های راهبردی شامل قوانین  ICT، امنیت فضای سایبری، فناوری اطلاعات، سیستم یکپارچه نظارت، استارتاپ ها، کارتابل دولت، دولت همراه، نظارت بر طرح USO و  دستیابی به تعالی در ابعاد دولت الکترونیک، است.
معارفی با اشاره به موضوع  نهادینه سازی تحول های فناوری محور خصوصا تحول دیجیتال توسط همه کارکنان، مدیران و نیرهای امریه بخش ICT، اظهار کرد:
معاون وزیر ارتباطات آینده نگری و توجه به زمینه های نوظهور دانش در حوزه فناوری اطلاعات را از ویژگی-های مد نظر وزارت  ارتباطات برای جذب افراد از این طریق  بر شمرد و تصریح کرد: در حوزه کار، باید افق های دور را مد نظر قرار داد تا ضمن حفظ رویکرد تحولی در سیستم، از هدر رفت منابعی که در اختیار ما قرار داده شده است، جلوگیری شود.
این مقام مسوول همچنین از جذب نیروهای با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در این حوزه خبر داد و گفت: با توجه به نیازمندی های پرسنلی ستاد و دستگاه های تابعه وزارت رشته های تحصیلی حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، مخابرات، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت فضای سایبری، مهندسی برق، بیوانفورماتیک در مقاطع فوق الذکر، این مرحله از فراخوان نیروهای امریه جذب خواهند شد.
 معارفی در ادامه با تاکید بر بالابردن سواد انفورماتیک، آماده سازی و اجتماعی کردن این دسته از نیروها، از طراحی مکانیزم آموزشی و اجتماعی سازی آنان در چارچوب اسناد بالادستی خبر داد.
معاون وزیر ارتباطات درباره نحوه ثبت نام متقاضیان در سایت خاطرنشان کرد: متقاضیان استفاده از سهمیه امریه در صورت فراغت از تحصیل، ابتدا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام و پس از پذیرفته شدن نهایی جهت دریافت برگه اعزام به خدمت اقدام کنند.
وی افزود: داوطلبان باید با پذیرش موارد ذیل، مطابق فرمت پیش بینی شده در سایت نسبت به تکمیل،  ثبت اطلاعات موارد درخواستی و ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کند.
معارفی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه به منزله پذیرش نهایی متقاضی به منظور بهره مندی از طرح امریه سربازی نیست، اظهار کرد: افراد انتخاب شده، پس از اخذ تاییدیه های لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی تا با اخذ مجوز امریه ازسوی ستاد مذکور جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به یگان های مربوطه اعزام شوند و پس از انجام دوره آموزش مذکور، افراد باید به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کرده تا جهت انجام ادامه خدمت به واحدهای تابعه معرفی شوند.
این مقام مسوول مدت خدمت سربازی متقاضیان امریه را 24 ماه دانست و تصریح کرد: نحوه ارایه مدارک و مستندات، مدارک مورد نیاز، شرایط دقیق داوطلبان شرکت در فرآیند جذب امریه سربازی نیز در سایت مربوطه بشکل دقیق و شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.
معارفی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به مفهوم واقعی «توسعه مدیریت و منابع» در وزارت ارتباطات، خواستار توجه دوچندان متولیان جذب و بکارگیری نیروهای  امریه  به اهداف و اولویت های ذکر شده و همکاری فعال در جهت تحقق پایدار و بلند مدت آنها شد.

 

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

لینک ورود به سامانه جذب امریه:

http://amrieh.ict.gov.ir/SitePages/Home.aspx

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

شهر هوشمند ، گزارشی از آینده بشر

س تیر 18 , 1398
شهر هوشمند
//

شاید برای شما جالب باشد