الو پست ، همکاری مشترک پست با بخش خصوصی

     تاریخ آخرین ویرایش :   27 تیر 1398       12 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت پست در مراسم انعقاد قرارداد مشترک شرکت پست و الوپیک برای راه اندازی سرویس الوپست اظهار کرد: در این همکاری شرکت های بخش خصوصی هم می توانند برای همکاری وارد این عرصه شوند.

الو پست سرویس جدید شرکت ملی پست با هدف اجرای پروژه های عملیاتی طرح تحول دیجیتال در پست و پروژه ستاپ رونمایی شد

به گفته حسین نعمتی سرویس الو پست این امکان را فراهم می‌کند که شهروندان از منزل یا محل کار بسته پستی خود را به هر جایی از کشور که می‌خواهند ارسال کنند. در این سرویس بسته‌ها توسط الوپست از شهروندان تحویل گرفته و به مراکز پستی منتقل می‌شود و امکان ارسال محصولات به خارج از کشور هم از طریق سرویس الوپست فراهم است. نعمتی اعلام کرد الوپست در فاز اول در تهران اجرایی می‌شود و پس از آن به دیگر شهرها می‌رسد.

نعمتی تاکید کرد برای ارائه این سرویس یک اپلیکیشن در نظر گرفته شده و ابراز امیدواری کرد که این اپلیکیشن یک بستر مناسب برای ارائه خدمات ویژه باشد.

پس از او بهزاد اقبال‌خواه، سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت پست درباره تفاهم همکاری میان الوپیک و شرکت پست گفت: «مشارکت پست و الوپیک دارای این ویژگی است که بخش خصوصی و دولتی با همکاری یکدیگر زنجیره خدمت‌رسانی را تکمیل می‌کنند و سرویس الوپست یکی از خلاهای سرویس‌دهی شرکت پست را پر کرده است.»

 

دانلود نرم افزار الو پیک

 

به گفته او شرکت پست پیش از این سرویس پیک شهری داشته اما با توجه به پتانسیل‌های بخش خصوصی و سیاست‌های وزارت ارتباطات برای همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی تصمیم آنها بر آن شد که با بازیگران اصلی این حوزه جلساتی در این باره ترتیب دهند و در نهایت الوپیک از میان دیگر بازیگران توانست سریع‌تر عمل کند و همکاری میان آنها و شرکت پست شکل گرفت.

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

در ادامه این نشست، مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک گفت: «این اولین همکاری بزرگ ماست و قرار است هر سه ماه یک سرویس جدید راه‌اندازی و تبدیل به سوپر‌ اپ شویم.» او بر این باور است که به سرانجام رساندن سرویس الوپست در مدت چهار ماه نشان می‌دهد که آنها در این زمینه از الگوهای بین‌المللی هم سریع‌تر عمل کرده‌اند و سرویس پست کشور فرانسه را به عنوان مثالی در این زمینه بیان کرد که همکاری میان یک استارت آپ فرانسوی و شرکت پست فرانسه تا رسیدن به نتیجه چهار سال به طول انجامید.

به گفته او الوپست اولین گام بزرگ سرویس‌دهی در بخش دولتی برای الوپیک محسوب می‌شود و آنها صحبت‌هایی هم برای همکاری در ارسال دفترچه‌های تامین اجتماعی با بیمتو و شرکت تامین اجتماعی داشتند که هنوز نهایی نشده است. آنها قرارداد همکاری دیگری هم چندی پیش با تاکسیرانی امضا کرده بودند.

نایبی معتقد است چابکی و سرعت عمل استارت آپ ها در شرکت‌های بزرگ وجود ندارد و تاکسیرانی هم به همین دلیل برای همکاری با آنها وارد تعامل شده و تاکید کرد این مساله نشان‌دهنده بلوغ بخش دولتی و خصوصی است که باعث شکل‌گیری همکاری میان آنها می‌شود. الوپست هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات، ۲۷ اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود و در حال حاضر در حال انجام تست‌های نهایی آن هستند.

 

اخبار فناوری اطلاعات را در پایگاه khabarict دنبال کنید

khabarict پایگاه اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

واگذاری اینترنت VDSL / سرعت ۴برابری برای ۲میلیون مشترک

پ تیر 27 , 1398
واگذاری اینترنت VDSL
//

شاید برای شما جالب باشد