پوست دست با اپل واچ حرف می‌زند

     تاریخ آخرین ویرایش :   23 شهریور 1398       18 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‎سی‎تی – محققان بر این باور هستند که در آینده‌ای نزدیک، اپل واچ می‌تواند افراد را از روی پوست دستشان شناسایی و هویتشان را تعیین کند.

وقتی صحبت از شناسایی و احراز هویت به میان می‌آید، چشم‌های زیادی گرد می‌شود؛ زیرا این روزها بحث امنیت به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران تبدیل شده است. شرکت اپل با علم و آگاهی کامل نسبت به این موضوع همواره می‌کوشد که امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را در دستگاه‌های خود بالا ببرد.

به گزارش khabarict از ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، یکی از محصولات پرطرفدار و پرکاربرد شرکت اپل، ساعت هوشمندی به نام «اپل واچ» است. در حال حاضر این ساعت هوشمند، افراد را در هنگام انجام پرداخت‌هایشان از طریق سیستم «اپل پی» شناسایی می‌کند ولی این پایان ماجرا نیست؛ چون این روش ایرادها و اشکال‌های خاص خودش را دارد.

مشکل شناسایی و احراز هویت افراد از طریق اپل پی این است که اگر کاربر ساعت را از دستش باز کند و کنار بگذارد، باید مجدداً خود را به سیستم معرفی کند تا بتواند از اپل پی استفاده نماید. وجود چنین سیستمی جای تقدیر و تشکر دارد ولی با کمال تأسف باید گفت که کاربران با این سازوکار راحت نیستند.

به نظر می‌رسد که شرکت اپل، این مطلب را متوجه شده است و می‌کوشد که برای بهتر شدن اوضاع و جلب رضایت کاربران، روال جدیدی را در پیش بگیرد. اخیراً ثبت اختراع‌های جدیدی به نام اپل انجام شده است و نشان می‌دهد که اپل، راهکارهای جدیدی را کشف کرده است. منابع آگاه می‌گویند که این شرکت می‌خواهد از سنسورهای بیومتریک در بند اپل واچ استفاده کند.

مطالب پیشنهادی  ویژگی های IOS 18 و زمان عرضه آن به بازار

این سنسورهای بیومتریک می‌توانند با بررسی ساختار و بافت پوست شخصی که ساعت را روی مچ خود بسته است، وی را شناسایی و هویت او را تعیین کنند. شکاف‌های موجود در بافت پوست، معمولاً گرم‌تر از سایر نقاط هستند. یک سنسور حرارتی فروسرخ (مادون قرمز) به عنوان سنسور بیومتریک روی مچ دست قرار می‌گیرد و بافت پوست شخص را شناسایی می‌کند.

سایر اخبار مرتبط در خبر آی‎سی‎تی

khabarict اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

محصولات جدید آمازون سوم مهرماه معرفی می‌شوند

ش شهریور 23 , 1398
محصولات جدید آمازون
//

شاید برای شما جالب باشد