عقل جمعی کشور موافق فیلترینگ اینستاگرام در کشور نیست

     تاریخ آخرین ویرایش :   21 تیر 1399       13 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‌سی‌تی – وزیر ارتباطات: عقل جمعی کشور موافق فیلترینگ اینستاگرام در کشور نیست. عده‌ای همیشه معتقد بوده‌اند که اینستاگرام را باید بست، فشار هم وارد کرده و می‌کنند ولی طبیعتاً تاکنون عقل جمعی کشور به این‌چنین جمع‌بندی نرسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که نه قوه قضاییه و نه عقل جمعی کشور به چنین جمع‌بندی نرسیده‌اند که اینستاگرام را فیلتر کنند.

به گزارش خبر آی‌سی‌تی به نقل از ایتنا ، محمدجواد آذری جهرمی درباره آینده شبکه‌های اجتماعی و به‌طور مشخص اینستاگرام گفت: من شرایط جامعه را به سمتی نمی‌بینم که هدفی برای فیلتر کردن اینستاگرام وجود داشته باشد. البته عده‌ای همیشه معتقد بوده‌اند که این پلتفرم را باید بست، فشار هم وارد کرده و می‌کنند ولی طبیعتاً تاکنون عقل جمعی کشور به این‌چنین جمع‌بندی نرسیده است.

وی افزود: البته آن‌هایی که معتقدند که باید اینستاگرام فیلتر شود به ما فشار می‌آوردند و این در حالی است که مسئولیت صدور حکم و تصمیم‌گیری برای فیلترینگ جای دیگری است و فشار را باید به نهاده مربوطه که به‌طور مشخص قوه قضاییه و دادستانی کل کشور بر اساس حکم کارگروه تعیین مصادیق هستند وارد کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بعضی از عزیزان تأکید می‌کنند که اینستاگرام بد است و وزیر ارتباطات چرا آن را فیلتر نمی‌کند؟ درحالی‌که وزیر ارتباطات نه قانونا اختیار فیلتر کردن را دارد و نه می‌تواند چنین کاری بکند. آن‌که فیلتر می‌کند شرکت‌های اینترنتی است و آن‌که حکم را صادر می‌کند مشخص است کجاست؛ بنابراین باید این مطالبات را جای دیگری پیگیری کنند.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۵ فروردين

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه «درهرحال من در قوه قضاییه هم‌چنین جمع‌بندی برای فیلترینگ اینستاگرام در کشور ندیده‌ام» گفت: البته بپذیریم که اشکالات و ناهنجاری‌هایی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و مقداری قوانین ما نیازمند بازنگری است و منطبق با واقعیت‌های امروز فضای مجازی نیست.

فیلترینگ اینستاگرام در کشور

خبر آی‌سی‌تی

منبع ایتنا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

کوالکوم از اسنپ‌دراگون 865 پلاس با بهبود سرعت GPU و CPU رونمایی کرد

ش تیر 21 , 1399
اسنپ‌دراگون 865 پلاس
//

شاید برای شما جالب باشد