ساخت عینک واقعیت افزوده اپل با همکاری فاکس‌کان

     تاریخ آخرین ویرایش :   24 تیر 1399       31 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‌سی‌تی–  اخبار فناوری اطلاعات طبق گزارشی جدیدساخت عینک واقعیت افزوده اپل با همکاری فاکس‌کان طور آزمایشی آغاز شده است.

در اواسط ماه ژوئن گزارش شد شرکت اپل تصمیم دارد یک عینک واقعیت افزوده با نمایشگر  پیشرفته HMD بسازد. اکنون گزارش هایی جدید حاکی از آن است که اپل تولید آزمایشی عینک‌های واقعیت افزوده را در یکی از کارخانه‌های فاکسکان آغاز کرده است.

به گزارش خبر آی‌سی‌تی از  ایتنا ، طبق گزارش وب سایت «اینفورمیشن» این شرکت برای توسعه لنزهای نیمه شفاف عینک های مذکور با فاکسکان همکاری می کند.

این درحالی است که فاکس‌کان یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه‌های اپل است و بیشتر آیفون‌ها در این شرکت ساخته می‌شوند. لنزهای چنین عینکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه هستند. به گفته یک منبع آگاه نمونه اولیه لنز عینک ساخته شده و از حدود ۲ ماه قبل تولید آزمایشی آن آغاز شده است.

این درحالی است که این منبع آگاه فاش کرده  فرایند توسعه لنزهای واقعیت افزوده از ۳ سال قبل در فاکسکان آغاز شده بوده است.

در فناوری واقعیت افزوده  محتوای دیجیتال و اطلاعات در دنیای واقعی نمایش داده می شوند و به نظر می رسد  این محتوا در دنیای واقعی وجود دارد.

در واقعیت افزوده، عناصر معمولاً به صورت بی‌درنگ نگاشته شده و به‌طور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی می‌باشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفتهٔ واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتری و تشخیص اشیاء) می‌توان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه کرد. همچنین می‌توان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط توماس کادل کارمند بوئینگ مطرح شد.

مطالب پیشنهادی  ویژگی های IOS 18 و زمان عرضه آن به بازار

ساده‌ترین نمونه واقعیت افزوده را می‌توان در برنامه‌های ورزشی تلویزیونی مشاهده نمود. برای مثال، نمایش نتیجه مسابقات فوتبال در دایره مرکز زمین، یا در زمان پخش مسابقات شنا در تلویزیون، نمایش شماره خط هر شناگر و نمایش رکورد در پشت هر شناگر (که امکان مقایسه شناگران را به بینندگان مسابقه می‌دهد) نمونه‌هایی عادی از کاربرد این سیستم است.

خبر آی‌سی‌تی–  اخبار فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

تغییرات ظاهری جذاب ویندوز 10

س تیر 24 , 1399
تغییرات ویندوز 10 - اخبار فناوری اطلاعات اصفهان
//

شاید برای شما جالب باشد