خودروهای مدرن حجم زیادی از اطلاعات شخصی مالک را در خود مخفی دارند

     تاریخ آخرین ویرایش :   30 آبان 1400       10 بازدید
خودروهای مدرن
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‌سی‌تی – به نقل از ایتنا –  خودروهای مدرن حجم زیادی از اطلاعات شخصی مالک را در خود مخفی دارند .برخی از خودروسازان تاریخچه مکانی را ذخیره می‌کنند. در این حالت، مالک جدید خودرو می‌تواند اطلاع پیدا کند که شما معمولا کجاها می‌روید، و به این ترتیب به ایده بسیار خوبی درباره اینکه در هر بازه زمانی از روز کجا می‌تواند شما را پیدا کند دست یابد.

خیلی‌ها می‌دانند که دستگاه‌های الکترونیکی مدرن همچون اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها، و کامپیوترها مجموعه‌ای از اطلاعات را درباره زندگی شخصی و خصوصی ما ذخیره می‌کنند که ما نمی‌خواهیم غریبه‌ها دستشان به آنها برسد. با این حال، بسیاری از افراد توجه ندارند که چه مقدار اطلاعات شخصیشان در سیستم سرگرمی رسانه‌ای (اینفوتینمنت) و سایر سیستم‌های خودرویشان ذخیره شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، درون سیستم اینفوتینمنت خودرو غالبا یک لیست کامل از افراد مورد تماس ذخیره می‌شود. در برخی از موارد، سیستم‌های اینفوتینمنت می‌توانند مکان گوشی شما را ردیابی کنند، یادداشتهای تقویم شما را در خود ذخیره داشته باشند که در آن تمام اطلاعات شخصی مانند نوبت دکتر و غیره وجود دارد. همچنین بسیاری از سیستم‌های اینفوتینمنت پیامهای متنی و محتوای خصوصی، همچون عکسها، را ذخیره می‌کنند.

حتی بسیاری از افراد، بدون توجه به اینکه خودرویشان چنین حجم عظیمی از اطلاعات را ذخیره می‌کند، قبل از فروش خودرو به پاک کردن این اطلاعات توجه نمی‌کنند.

یک مطالعه جدید به وضعیت 15 خودروساز در سراسر جهان پرداخته و خط مشیهای اشتراک‌گذاری داده‌ها در میان آنها را بررسی است. این مطالعه هر برند را بر اساس یک سیستم 28 امتیازی ارزیابی کرده و تمرکز آن بر داده‌های جمع‌آوری‌شده درباره رانندگان بوده تا ببیند که کدام خودروساز بیشترین اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند.

مطالب پیشنهادی  پیشرفت هوش مصنوعی

خودروهای مدرن

رایج‌ترین اطلاعات در میان تمام خودروسازان شامل جزئیات شخصی همچون نام، شماره تلفن، و آدرس است. بخش عمده این اطلاعات برای سیستم ناوبری ذخیره شده است تا امکان مسیریابی آسان تا محل کار یا خانه به منظور اجتناب از ترافیک فراهم بیاید. با این حال، اگر شما حذف کردن این اطلاعات را فراموش کنید، مالک جدید خودروی شما از محل زندگی شما، محل کار شما، نام شما، و شماره تلفن شما اطلاع دارد. برخی از خودروسازان تاریخچه مکانی را ذخیره می‌کنند. در این حالت، مالک جدید خودرو می‌تواند اطلاع پیدا کند که شما معمولا کجاها می‌روید، و به این ترتیب به ایده بسیار خوبی درباره اینکه در هر بازه زمانی از روز کجا می‌تواند شما را پیدا کند دست یابد.

و البته خیلی از خودروسازان اطلاعات زیادی را درباره مشخصه‌های رانندگی مالک جمع‌آوری می‌کنند که در این زمینه تسلا با فاصله زیادی نسبت به بقیه پیشتاز است و اطلاعاتی درباره ترمز زدن و شتاب گرفتن، تصادفات، محل ایربگ‌ها، و سابقه شارژ را در خود ذخیره می‌کند.

خودروهای مدرن

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

حقوق فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزاری

پ آبان 20 , 1400
حقوق فناوری اطلاعات
//

شاید برای شما جالب باشد