رمزارز بایننس رمزارز اختصاصی صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس

     تاریخ آخرین ویرایش :   7 آبان 1401       8 بازدید
رمزارز بایننس
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

با رمزارز بایننس (BNB) آشنا شوید

بایننس کوین (Binance coin)، رمزارز اختصاصی صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس است. این رمز ارز توکنی مبتنی بر بلاک چین بایننس محسوب می‌شود.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – رمزارز بایننس کوین (Binance coin) با علامت اختصاری BNB، رمزارز اختصاصی صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس است که توکنی مبتنی بر بلاک چین بایننس محسوب می‌شود.

رمزارز بایننس BNB در ابتدا با استفاده از بلاک‌چین اتریوم و مبتنی بر استاندارد ERC-20 راه اندازی شد و در آن مقطع زمانی از قوانین حاکم بر این شبکه تبعیت می‌کرد. اما در سال 2019، صرافی بایننس، بلاک چین و کوین‌های معاملاتی خود را ایجاد کرد. در آن سال، صرافی بایننس تصمیم گرفت 5 میلیون توکن BNB مبتنی بر استاندارد ERC-20 را بسوزاند و توکن BNB بومی BEP-2 را به کیف پول‌های خود اختصاص داد.

درنهایت کاربران را تشویق کرد تا توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 خود را به توکن‌های BEP-2 تبدیل کنند. هرچند در همان سال 2019، صرافی بایننس اعلام کرد از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 نیز پشتیبانی می‌کند.

رمزارز بایننس، با هدف جذب سرمایه برای توسعه این صرافی ایجاد شد. این امر باعث بهبود جایگاه صرافی بایننس شد. ایجاد رمزارزی اختصاصی توانست نقطه عطف مثبتی برای این صرافی محسوب شود.

تیم توسعه بایننس

هر شبکه بلاک‌چین و توکنی، تیم توسعه دهنده‌ای دارد و تیم توسعه بایننس نیز با حضور «چانگ پنگ ژائو» و «یی هی» (Yi He) تشکیل شده است. این تیم روی توسعه اکوسیستم بایننس تمرکز دارند. این تیم در تلاش است تا بایننس را به یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو تبدیل کند.

رمزارز بایننس چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

شاید این سوال مطرح شود که رمزارز بایننس چه تفاوتی با محبو‌ب‌ترین ارز دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار یعنی بیت کوین دارد. همانطور که گفته شد BNB، رمزارز اختصاصی صرافی بایننس محسوب می‌شود . از این زاویه و به دلیل داشتن صرافی اختصاصی،  امن‌تر از بیت کوین معامله می شود. بیت‌کوین در هر صرافی معامله می‌شود و تحت تاثیر متغرهای مختلفی قرار دارد. همین مساله می‌تواند باعث آسیب‌پذیری بیشتر این رمزارزنسبت به بیت کوین شود. رمزارز بایننس، کمتز ار بیت کوین تحت تاثیر عوامل خارجی قرار می‌گیرد.

از طرفی نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که بیت کوین اولین بار در سال 2009 عرضه شود ولی بایننس در سال 2017 راه اندازی شد. از این زاویه بیت کوین سابقه بیشتری نسبت به بایننس دارد. تحلیلگران بازار برای مقایسه این دو رمزارز، تعداد کوین‌ها را نیز با یکدیگر مقایسه می‌کنند. برخی تحلیلگران می‌گویند در آینده حجم بازار بایننس از بیت کوین پیشی خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی  پروژه دیتاسنتر مایکروسافت و OpenAI

سهم بازار بیت کوین و بایننس نیز با یکدیگر قابل مقایسه است. بیت کوین از نظر ارزش بازار در رتبه و جایگاه اول قرار گرفته است. هرچند رمزارز بایننس نیز جزو ده ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار از نظر داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد.

رمزارز بایننس چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

صرافی بایننس با عرضه رمزارز اختصاصی خود یعنی BNB اهدافی را دنبال می‌کند. یکی از این اهداف آن است که رمزارز بایننس باعث قدرت بخشیدن به این صرافی کریپتو شود. وقتی صرافی برای خودش رمزارز اختصاصی دارد، در بازار حرفی برای گفتن خواهد داشت و اکوسیستم آن اقتدار بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.

باتوجه به اینکه صرافی بایننس، کارمزد معاملات بر پایه جفت رمزارز BNB را کمتر قرار داده است، همین مساله مشوقی برای تریدرها ایجاد می‌کند تا معاملات خود را با رمزارز بایننس انجام دهند. رمزارز بایننس همچنین باعث می‌شود که عملیات در این صرافی ساختار خوبی پیدا کند و برای پرداخت برخی هزینه‌ها این صرافی از BNB استفاده می‌کند.

رمزارز بایننس، مزایایی به همراه دارد. در صرافی بایننس، کارمزد معاملات آن کمتر از بقیه ارزهای دیجیتال است و تخفیف قابل توجهی برای کارمزد آن در نظر گرفته می‌شود. حتی این صرافی برای انجام تراکنش‌های مبتنی بر BNB جایزه‌هایی را در نظر می‌گیرد.

تریدرها می‌توانند در صرافی بایننس، رمزارزهای مختلفی را با جفت BNB معامله کنند و به همین دلیل محدودیتی در انجام معاملات با این رمزارز وجود ندارد. سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و کارمزد پایین از جمله مواردی است که تریدرهای را تشویق می‌کند از این رمزارز در معاملات خود استفاده کنند.

با صرافی بایننس آشنا شوید

صرافی بایننس در سال 2017 توسط یک شرکت هلدینگ کارتاسیس شد. در فاصله کوتاهی این صرافی توانست با حضور «چانگ پنگ ژائو» بنیانگذار شرکت هلدینک بیجی و تیم همکار وی، به یکی از موفق‌ترین صرافی‌های ارز دیحیتال بازار تبدیل شود. این صرافی اکنون و براساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، از نظر ارزش بازار صدرنشین بازار کریپتو است و کاربرانی از سراسر جهان با این صرافی معاملات خود را انجام می‌دهند.

کاربرانی که در صرافی بایننس، معاملات را با جفت رمزارز BNB به انجام برسانند، کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند و به همین دلیل برخی کاربران که معاملات روزانه متعددی دارند، ترجیح می‌دهند که برای بهره‌مندی از کارمزد کمتر با جفت رمزارز BNB در این صرافی کار خود را پیش ببرند.

صرافی بایننس، رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد و این موضوع نیز یکی دیگر از مزایای این صرافی محسوب می‌شود. به دلیل رابط کاربری آسان، تریدرهای مختلف از سراسر جهان می‌توانند به راحتی با این پلتفرم کار کنند. همچنین این صرافی، امنیت بالایی دارد و شبکه بلاک چین بایننس نیز به همین شکل، امنیت خوبی را برای تراکنش‌های کاربران فراهم می‌کند.

مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

این صرافی رمزارزهای بسیاری را پشتیبانی می‌کند و تنوع کوین‌های این صرافی باعث شده که کاربران بتوانند انواع کوین‌ها را در این صرافی به راحتی معامله کنند.

با صرافی بایننس دکس (Binance DEX) آشنا شوید

صرافی بایننس دکس (Binance DEX) در واقع یک صرافی توزیع شده بایننس و همچنین مبتنی بر بلاک‌چین بایننس است که همانند صرافی بایننس قدرت خود را از توکن بایننس با علامت اختصاری BNB می‌گیرد.

این صرافی کارمزد کمی بابت تراکنش‌ها دریافت می‌کند و امنیت بالایی دارد. معمولا کاربران حرفه‌ای با این صرافی کار می‌کنند ولی منعی برای ورود کاربران تازه کار به بایننس دکس وجود ندارد.


اخبار مرتبط با این مطلب

سیستم BNPL «الان بخر، بعدا پرداخت کن» چیست و چطور 100 میلیارد دلاری شد؟


با بلاک چین بایننس یا Binance Chain آشنا شوید

در سال 2019، بلاک‌چین بایننس راه‌اندازی شد تا بستری برای صرافی غیرمتمرکز ایجاد کند. یکی از اهداف راه اندازی این بلاک‌چین بستری با سرعت بالا بود که بتواند تراکنش‌ها را هم در سریع‌ترین زمان و هم با امنیت بالا انجام دهد. این بلاک‌چین می‌تواند حجم زیادی از تراکنش‌ها را با سرعت بالایی مدیریت کند.

گفتنی است بلاک‌چین بایننس می‌تواند تراکنش‌های بسیاری را در هر ثانیه مدیریت کند و سرعت انجام معاملات در این شبکه بالا است. تریدرها برای انجام معاملات در شبکه بایننس با مشکلی روبرو نیستند و همه چیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بلاک چین بایننس از معماری و ساختار بلاک چین کاسموس (Cosmos)، راه اندازی و ایجاد شده است و همچنین گفتنی است که قراردادهای هوشمند روی این شبکه اجرا نمی‌شوند.

بلاک چین بایننس با الگو گرفتن  از ساختار بلاک چین کاسموس (Cosmos)، ایجاد شده است.

BNB
BNB

خرید بایننس کوین

رمزارز بایننس با علامت اختصاری BNB مانند دیگر کوین‌های بازار قابل خرید و فروش است. برای خرید بایننس، کاربران مقیم ایران می‌توانند از طریق صرافی‌های داخل ایران یا از طریق صرافی‌های بین‌المللی اقدام کنند.

کافی است در صرافی داخل ایران حساب کاربری باز کنید. بعد از مراحل احراز هویت و باز کردن حساب کاربری، کاربران مقیم ایران به راحتی می‌توانند با واریز ریال به حساب کاربری خود، رمزارزهای مورد نظر و از جمله بایننس را خریداری کنند.

همین رویکرد در مورد صرافی‌های رمزارز بین‌المللی نیز صادق است. البته امکان انجام معامله در تمامی صرافی‌های خارج ایران برای کاربران مقیم ایران وجود ندارد.

چه صرافی‌هایی از بایننس پشتیبانی می‌کنند؟

با توجه به اینکه بایننس جزو ده رمزارز محبوب بازار از نظر سهم بازار است، در صرافی‌های مختلفی در سراسر جهان معامله می‌شود و در فهرست آنها قرار دارد.

علاوه بر صرافی بایننس که این ارز دیجیتال به عنوان رمزارز اختصاصی آن محسوب می‌شود، BNB در صرافی‌های معتبر و محبوب دیگری نیز معامله می‌شود که از بین آنها می‌توان به کوکوین، کوین‌اکس، FTX و بسیاری دیگر در سطح بین‌المللی و بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل ایران اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی  انرژی هوش مصنوعی از چه منابعی تامین خواهد شد.

مزایا و معایب بایننس

هر ارز دیجیتالی مزایا و معایبی دارد که باعث می‌شود کاربران به سمت خرید و فروش آن جذب شده یا از آن دوری کنند. بایننس با علامت اختصاری BNB نیز مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در صرافی بایننس، کارمزد معاملات جفت شده با BNB کمتر است و به همین دلیل برخی کاربران ترجیح می‌دهند در این صرافی با جفت ارزدیجیتال بایننس معاملات خود را به انجام دهند.

از سوی دیگر برخی تحلیلگران بازار بر این باور هستند، از آنجایی که BNB رمزارز اختصاصی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است، در نتیجه این صرافی اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه بایننس بی‌ارزش شده و ارزش خود را از دست دهد. در واقع آنها بر این باور هستند، بایننس هیچ‌گاه به دلیل جایگاه صرافی بایننس از بین نمی‌رود و همیشه می‌توان روی آن حساب کرد.

این تحلیلگران معتقد هستند که بایننس همیشه برای سرمایه گذاری خوبی است و صرافی بایننس نمی‌گذارد ارزش این ارز دیجیتال همانند برخی شت‌کوین‌ها از دست برود.

خریدسایر ارزها با بایننس

یکی دیگر از مزایای بایننس آن است که با این رمزارز می‌توان ارزهای دیجیتال دیگری مانند مونرو، اتریوم، بیت کوین و … را خریداری کرد. امکان مبادله این ارز دیجیتال به رمزارزهای دیگر به راحتی وجود دارد.

صرافی بایننس در تمامی سرویس‌های عامل پشتیبانی می‌شود و همین موضوع یکی از نکات مثبت برای رمزارز اختصاصی آن محسوب می‌شود. سرعت معاملات صرافی بایننس و شبکه آن بالا است. صرافی بایننس رابط کاربری کاربرپسند و خوبی دارد و کاربران بسیاری از سراسر جهان به راحتی با این صرافی کار می‌کنند . همچنین شبکه بایننس امنیت بالایی دارد که جزو مزایای آن محسوب می‌شود.

در مورد معایب بایننس شاید نتوان موارد زیادی را برشمرد ولی برای کاربران برخی کشورها این موضوع حایز اهمیت است که نمی‌توانند در این شبکه از طریق ارزهای فیات، پرداخت کنند.

قیمت بایننس

رمزارز بایننس نیز مانند بقیه ارزهای دیجیتال قیمت نوسانی دارد. داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ حاکی از آن است که بایننس کوین در تاریخ در جایگاه پنجم بازار کریپتو از نظر ارزش بازار قرار دارد.

در زمان نگارش این مطلب BNB با قیمت 266.42 دلار معامله می‌شود.

کیف پول بایننس

کاربران می‌توانند رمزارز بایننس را مانند سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری سازگار نگهداری کنند. به دلیل محبوبیت این رمزارز، کیف پول‌های مختلفی از آن پشتیبانی می‌کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

افزایش تعرفه تلفن ثابت و شروط وزارت ارتباطات

ش آبان 7 , 1401
افزایش تعرفه تلفن ثابت
//

شاید برای شما جالب باشد