تجارت الکترونیک فرامرزی در چین

     تاریخ آخرین ویرایش :   12 آبان 1401       16 بازدید
تجارت الکترونیک فرامرزی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 تجارت الکترونیک فرامرزی در چین چگونه توسعه یافت

راهکار تجارت الکترونیک فرامرزی چین چیست؟

تجارت الکترونیک فرامرزی در چین چگونه توسعه یافت. چگونه توانست محصولات چین را از طریق این فناوری به دورترین نقاط جهان معرفی کند و به فروش برساند.

اخبار اراتباطات و فناری اطلاعات – خوشه‌های صنعتی بیشتری در چین با سودهای سنتی تجارت خارجی به گسترش تجارت جهانی و ایجاد برند به وسیله صادرات از طریق تجارت الکترونیکی فرامرزی دست یافته‌اند.
به نقل از چاینادیلی، گزارش در مورد توسعه خوشه‌های صنعتی صادرات چین با استفاده از تجارت الکترونیک فرامرزی  منتشر شده است . این تجارت توسط فروش جهانی آمازون در گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ عملیاتی گردیده است. این گزارش نشان می‌دهد خوشه‌های صنعتی صادرات چین با استفاده از چنین بسترهایی تحول و ارتقا را سرعت بخشیده‌اند. همچنین روند موثری را از مناطق ساحلی مرفه گرفته تا مناطق داخلی غربی نشان می‌دهد.
این گزارش با هدف قرار دادن ۱۷ خوشه صنعتی، مناطق عمده‌ای را معرفی کرده است. از جمله این مناطق دلتای رود مروارید و دلتای رودخانه یانگ تسه، منطقه اقتصادی تنگه غربی و بخش‌های شمالی، مرکزی و غربی چین می باشد..
پنگ جیاکی، معاون رئیس آمازون چین گفت: تجارت الکترونیک فرامرزی به‌عنوان شکل جدیدی از تجارت خارجی می باشد. اینع از تجارت در چند سال گذشته انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان داده و پتانسیل تجاری بیشتری را در بازار جهانی آزاد کرده است.
وی ابراز کرد: صادرکنندگان چینی در خوشه‌های صنعتی سودمند پتانسیل و سرزندگی زیادی نشان می دهند. ظرفیت هایی که در تحقیق و توسعه، طراحی، نوآوری محصول، ساخت برند و توسعه جهانی به شکوفای می رسد.

میزان حجم صادرات از این طریق

اداره کل گمرک چین اعلام کرد که حجم واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۹۸ تریلیون یوان (۲۸۷.۳ میلیارد دلار) بوده که نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
صادرات تجارت الکترونیک به ۱.۴۴ تریلیون یوان رسید که یک افزایش سالانه ۲۴.۵ درصدی است.
بر اساس این گزارش، به‌طور جداگانه، حجم صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی این کشور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ سالانه حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.
پنگ افزود: نسل جدید مصرف‌کنندگان به نیروهای اصلی رشد در تجارت الکترونیک جهانی تبدیل شده‌اند. این نسل فرصت‌های بازار فوق‌العاده‌ای را برای صادرکنندگان چینی به ارمغان می‌آورند. فرصت هایی که با بازاریابی جهانی ایجاد می شود.
بر اساس این گزارش، طی سال‌ها، تعداد فزاینده‌ای از صادرکنندگان چینی با سودهای سنتی در تجارت خارجی، مسیر دیجیتالی‌سازی را با کمک تجارت الکترونیک فرامرزی در پیش گرفته‌اند که می‌تواند به آنان کمک کند به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان خارج از کشور دسترسی پیدا کنند.

مطالب مرتبط با این موضوع

مشکلات تجارت الکترونیک در ایران

مطالب پیشنهادی  ایجاد تصاویر با Imagen 2

تجارت الکترونیک در ایران فرصت ها و آینده پیش رو


تا پایان ماه آگوست، لینزی هوم(Linsy Home)، یک شرکت پیشرو مبلمان چینی مستقر در فوشان، استان گوانگدونگ، با استفاده از آمازون، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی فروش در خارج از کشور را نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مشاهده کرد.
یانگ شو، مدیرعامل بخش بازرگانی خارج از کشور این شرکت می گوید ما یک سیستم مدیریت داده و عرضه به‌نسبت کامل ساخته‌ایم.  این سیستم اهمیت زیادی برای بهبود کارایی فروش در بازارهای خارج از کشور دارد.
فروشندگان چینی در مواجهه با محیط خارجی که به‌سرعت در حال تغییر می باشند. نیازهای مصرف‌کننده را به‌دقت برآورده می‌کنند، به‌موقع پاسخ می‌دهند و به‌سرعت محصولاتی را توسعه می‌دهند.
یانگ خاطرنشان کرد: ما سود تکرار سریع و نوآوری هوشمندانه خود را به بازارهای خارجی گسترش داده‌ایم و محصولات مبلمان را توسعه داده‌ایم که با سناریوهای استفاده مصرف‌کنندگان خارجی سازگار است.
برای تسهیل توسعه صادرات چین در کانال‌های جدید، یک نمایشگاه تجاری با تمرکز بر این مدل تجارت قرار است در ماه نوامبر در گوانگژو با مشارکت بیش از ۱۵۰۰ صادرکننده چینی و بیش از ۳۰ بستر تجارت الکترونیک فرامرزی داخلی و خارجی افتتاح شود.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

گوشی تاشو هواوی Pocket S

پ آبان 12 , 1401
گوشی تاشو هواوی Pocket S
//

شاید برای شما جالب باشد