زبان برنامه نویسی Rust به لینوکس می آید

     تاریخ آخرین ویرایش :   29 آبان 1401       199 بازدید
زبان برنامه نویسی Rust
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

عرضه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهان برای لینوکس

زبان برنامه نویسی Rust به لینوکس می آید

زبان برنامه نویسی Rust در نسخه بعدی هسته لینوکس پشتیبانی خواهد شد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – اخبار هیجان انگیز منتشر شده برای کابران سیستم عامل لینوکس نشان از این دارند که نسخه بعدی هسته لینوکس قرار است تا پشتیبانی از زبان برنامه نویسی محبوب Rust را برای این سیستم عامل به همراه بیاورد.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، لاینوس تروالدز به عنوان خالق لینوکس، درخواست‌های مربوط به افزودن این زبان به سیستم عامل لینوکس را پذیرفته است.

بر همین اساس نیز قرار است تا از نسخه 6.1 هسته لینوکس شاهد افزوده شدن این زبان برنامه نویسی باشیم. ایده اصلی این نیست که کل هسته لینوکس با Rust بازنویسی شود . قرار است به جای آن کد بیس فعلی C این سیستم عامل با کمک کامپوننت‌ها زبان Rust، بهینه‌سازی شود. البته نکته مهم این است که هسته شماره 6.0 لینوکس چند هفته پیش عرضه شد . به همین دلیل نیز به نظر نمی‌رسد که در مدت زمان کوتاه شاهد عرضه لینوکس 6.1 باشیم.

برنامه‌نویسان Rust با حقوق تقریبی 90 هزار دلاری خود به خوبی جامعه بزرگی را ایجاد می‌کنند. این در حالی است که تاکنون جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه‌ نویسی در جهان  می باشد

به همین دلیل نیز درخواست افزودن این زبان به لینوکس به صورت جمعی شکل گرفت. شایان ذکر است که شرکای بزرگی اعلام کرده‌اند که به صورت رسمی با Rust کار می‌کنند و از میان آن‌ها می‌توان به گوگل، اندروید و لینوکس اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی  ایجاد تصاویر با Imagen 2

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مشخصات وان پلاس 11 احتمالاً بدنه سرامیکی و حافظه داخلی UFS 4.0

ی آبان 29 , 1401
مشخصات وان پلاس 11
//

شاید برای شما جالب باشد