ماهواره نسل دوم استارلینک در راه است

     تاریخ آخرین ویرایش :   12 آذر 1401       51 بازدید
ماهواره نسل دوم استارلینک
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماهواره نسل دوم استارلینک در راه است

اسپیس ایکس برای پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم استارلینک از FCC مجوز گرفت

ماهواره نسل دوم استارلینک در راه است. در حالی که اسپیس ایکس خواستار مجوز برای پرتاب 30 هزار ماهواره بود، FCC برای 7500 ماهواره مجوز صادر کرد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – اسپیس ایکس در سال 2020 خواستار دریافت مجوز برای پرتاب 29,988 ماهواره نسل دوم استارلینک از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) شد و حالا FCC بخشی از این درخواست را پذیرفته است. در حقیقت FCC به اسپیس ایکس اجازه می‌دهد حداکثر 7500 ماهواره نسل دوم استارلینک را بسازد و روانه فضا کند.

مجوز برای ماهواره نسل دوم استارلینک

طبق بیانیه FCC، ماهواره‌های نسل دوم FCC می‌توانند در ارتفاع‌های 525، 530 و 535 کیلومتری فعالیت داشته باشند. با این کار، اسپیس ایکس می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار کاربران بیشتری در سراسر جهان قرار دهد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شاید FCC در آینده امکان پرتاب 30 هزار ماهواره را فراهم کند. در حقیقت این سازمان به‌خاطر امنیت فضایی و نگرانی‌ها پیرامون زباله‌های فضایی تصمیم گرفت که به تعداد تقریباً محدودی از این ماهواره‌ها مجوز بدهد.

از آنجایی که FCC مجوز پرتاب 12 هزار ماهواره نسل اول استارلینک را به اسپیس ایکس اعطا کرده، بسیاری از کمپانی‌ها و حتی ناسا درباره برنامه شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای پرتاب 30 هزار ماهواره جدید، ابراز نگرانی کرده است.

ناسا در نامه‌ای به FCC گفته که گسترش صورت فلکی ماهواره‌ای می‌تواند روی مأموریت‌های انسانی و علمی تأثیرگذار باشد. به باور سازمان فضایی آمریکا، افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک می‌تواند ریسک برخوردهای فضایی را افزایش دهد و پنجره زمانی برای پرتاب‌ها کاهش یابد.

مطالب پیشنهادی  خطر هوش مصنوعی برای امنیت دارندگان آیفون و اندروید

نسل دوم ماهواره‌ها اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی‌شان دارد. ایلان ماسک برای پرتاب آن‌ها، به راکت استارشیپ نیاز دارد.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر ابعاد این ماهواره‌ها مربوط به آنتن‌های غول‌پیکر آن‌ها می‌شود که امکان برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. در حقیقت اسپیس ایکس می‌خواهد با همکاری T-Mobile، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

تا به امروز اسپیس ایکس 3500 ماهواره نسل اول استارلینک را روانه فضا کرده و باید منتظر پرتاب نسل دوم این ماهواره‌ها در آینده نه‌چندان دور باشیم.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

گزارش آسیب پذیری در محصولات Atlassian

ش آذر 12 , 1401
آسیب پذیری در محصولات Atlassian
//

شاید برای شما جالب باشد