رفع فیلتر اینستاگرام هنوز در ابهام

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 آذر 1401       1 بازدید
رفع فیلتر اینستاگرام
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مهلت ۱۰ روزه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا

شایعات و نقل قول های زیادی در خصوص رفع فیلتر اینستاگرام در فضای مجازی وجود دارد. آیا این نامه شروع سیاست های جدید در خصوص این پلت فرم است؟

رفع فیلتر اینستاگرام و زمان آن سوالی است که مردم به دنبال پاسخ آن هستند. آیا نامه مرکز ملی فضای مجازی در اعتراض به سوء رفتار اینستاگرام به شرکت متا شروع تغییر در سیاست های آینده فضای مجازی خواهد بود ؟

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – به گزارش فارس به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز، نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.

این مرکز با ارسال نامه رسمی خطاب به آقای مارک زاکربرگ مدیر ارشد شرکت متا در راستای عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران و قوانین داخلی پلتفرم از طریق دفتر حافظ منافع کشور جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن نسبت به عملکرد سکوهای این شرکت اعتراض کرده است.

فیلتر اینستاگرام
فیلتر اینستاگرام

اهم موارد این گزارش چیست؟

در این نامه اهم اعتراضات  جمهوری اسلامی بیان شد. این اعتراض در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی است. ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران از طریق اعمال استانداردهای دوگانه نیز از سایر موارد است. همچنین در این نامه به زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر روی سکو های وابسته به شرکت متا اشاره گردیده است. تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی نیز از سایر موارد است. از دیگر مسائل تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر است.

همچنین ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی از سایر موارد مورد اشاره است.  ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور از دیگر موارد  بوده است.

فرصت به متا و رفع فیلتر اینستاگرام

مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور 10 روز مهلت داد. این مهلت با هدف انجام اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سیستم ارتباط لیزری TBIRD هزار برابر سریع‌تر از روش‌های سنتی

پ آذر 17 , 1401
سیستم ارتباط لیزری TBIRD
//

شاید برای شما جالب باشد