توسعه اینترنت 5G در هند

     تاریخ آخرین ویرایش :   21 آذر 1401       15 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسعه اینترنت 5G در هند – دسترسی ۵۰ شهر هند به اینترنت 5G

توسعه اینترنت 5G در هند با سرعت در حال انجام می باشد. هم اکنون این سرویس به شهرهای بزرگی مانند بمبی، احمدآباد و دهلی نو راه یافته است.
اخبار ارتباطات و فناروی اطلاعات و به گزارش ایتنا – ​​​​​​​به گفته وزیر ارتباطات هندوستان ۵۰ شهر این کشور به شبکه اینترنت 5G دسترسی دارند. این دسترسی توسط ۲ شرکت فراهم می شود.
چندماه قبل مقامات هندی از راه اندازی شبکه 5G در این کشور خبر دادند. دو شرکت برتر فناوری «جیو» (Jio) و «ایرتل» (Airtel) در این اقدام همکاری کردند. «ایرتل» هم اکنون به زیرساخت فعلی ۴G برای ارائه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه اتکا دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا پوشش کامل این نوع اینترنت را فراهم کند.

از سوی دیگر جیو مشغول توسعه یک فناوری جداگانه 5G است که تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به سراسر هندوستان می رسد.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش ها تاکنون حدود ۵۰ شهر مختلف این کشور به پوشش نسل پنجم اینترنت همراه دسترسی دارند زیرا شبکه های هر دو شرکت با سرعت زیادی در حال گسترش هستند.

توسعه پوشش اینترنت 5G

اپراتورهای اینترنت قبل از ارائه سرویس بر مبنای دسته بندی شهری روی تامین پوشش شهرهای بزرگ متمرکز هستند. این شرکت ها هم اکنون در حال توسعه سرویس هایشان به شهرهای بزرگی مانند بمبی، احمدآباد و دهلی نو هستند . فهرست شهرهای مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در این کشور در حال گسترش می باشد.

مطالب پیشنهادی  رقابت اندروید و آیفون

همچننی وایشناو تاکید کرد هر دو شرکت مخابراتی مذکور هم اکنون سرویس های ۵G را بدون هیچ هزینه اضافه ای ارائه می کنند.

مشتریان ایرتل در صورتیکه به منطقه ای نقل مکان کنند که در آنجا از اینترنت 5G پشتیبانی می شود، می توانند بدون هیچ دعوتنامه یا مراحل خاصی از این سرویس استفاده کنند. اما جیو دسترسی به این سرویس را فقط براساس دعوتنامه برای کاربران فراهم می کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

افزایش تعرفه اینترنت نسبت به افزایش حقوق‌ها ناچیز است

د آذر 21 , 1401
افزایش تعرفه اینترنت
//

شاید برای شما جالب باشد