این ربات چهارپا می‌تواند از دیوارهای آهنی بالا برود

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 آذر 1401       97 بازدید
ربات چهارپا
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این ربات چهارپا می‌تواند از دیوارهای آهنی بالا برود

ربات‌ چهارپا قبلاً هم وجود داشتند، اما حالا محققان مؤسسه پیشرفته علم‌وفناوری کره جنوبی به‌همراه همکاران خود در دانشگاه ایلینوی، ربات چهارپا جدیدی به‌نام MARVEL ساخته‌اند که پاهای مغناطیسی دارد و می‌تواند از دیوارهای آهنی …

با این کار، ربات به‌راحتی می‌تواند روی سطوح آهنی قدم بردارد. MARVEL درست مثل گربه‌ها از پاهای جلویی خود برای آزمایش پایداری سطوح استفاده می‌کند. این ربات اگر در شرایط مناسب پاهای عقبی خود را به‌دنبال می‌آورد.

ربات MARVEL می‌تواند موانع را پشت سر بگذارد

ربات MARVEL در آزمایشگاه حتی از شکاف‌هایی با عرض 10 سانتی‌متر و موانع با ارتفاع 5 سانتی‌متر عبور می کند. این ربات قادر است از روی زمین به دیوار منتقل شود و بعد از دیوار به سقف برود. حداکثر قابلیت حمل بار در این دستگاه سه کیلوگرم می باشد.

مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

ربات ساخت محققان کره‌ای و آمریکایی در آزمایش‌های جهان واقعی موفق شد از بدنه انحنادار یک تانکر قدیمی که پوسته آن زنگ زده و کهنه شده بود، بدون مشکل با سرعت 0.35 متر بر ثانیه بالا برود. حداکثر سرعت حرکت این ربات به 0.7 متر بر ثانیه می‌رسد و او حتی در آزمایش‌ها نشان داد که می‌تواند موانع احتمالی را دور بزند.

دانشمندان دستاوردهای خود در زمینه تولید ربات MARVEL را در مجله Science Robotics منتشر کرده‌اند. استفاده از ربات‌های چهارپا که ظاهر آن‌ها شبیه سگ به‌نظر می‌رسد، چند سالی است در دنیای رباتیک رواج پیدا کرده و احتمالاً مشهورترین نمونه این ربات‌ها Spot، محصول شرکت بوستون داینامیکس است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

گران‌ترین مدل آیفون اپل در سال 2023

د آذر 28 , 1401
گران‌ترین مدل آیفون اپل
//

شاید برای شما جالب باشد