توسعه و ساخت پوست هوشمندی که روی دست اسپری می‌شود

     تاریخ آخرین ویرایش :   13 دی 1401       24 بازدید
ساخت پوست هوشمند
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسعه پوست هوشمندی که روی دست اسپری می‌شود و حرکات را به کامپیوتر منتقل می‌کند

ساخت پوست هوشمند جدید توسط محققان دانشگاه استنفورد. این پوست می‌تواند روی پوست شما اسپری شود. این پوست به‌سرعت با توجه به حرکت دست شما کارهایی مثل تایپ‌کردن، زبان اشاره و حتی شکل اشیا را تشخیص دهد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – پوست هوشمند جدیدی که توسط محققان دانشگاه استنفورد ساخته شده است، می‌تواند روی پوست شما اسپری شود و به‌سرعت با توجه به حرکت دست شما کارهایی مثل تایپ‌کردن، زبان اشاره و حتی شکل اشیا را تشخیص دهد. پژوهشگران می‌گویند این فناوری می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مثل گیمینگ، ورزش، پزشکی از راه دور و رباتیک کاربرد داشته باشد.

دانشمندان در مقاله جدیدی که در مجله Nature Electronics منتشر کرده‌اند، به توصیف یک نوع ماده زیست‌سازگارپذیر و کشسان پرداخته‌اند که روی پشت دست اسپری می‌شود. این ماده با برخورداری از یک شبکه الکتریکی بسیار کوچک می‌تواند کشش و خمیدگی پوست را احساس و با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات دست را تفسیر کند.

این فناوری اولین نمونه عملی از پوست‌های هوشمند است که در شکلی نازک و با عملکردی ارائه می‌شود که تقریباً برای همه کاربران تطبیق‌پذیر است. همچنین این فناوری رویکرد ساده‌تری را از نظر نرم‌افزاری در پیش می گیرد. این فناوری اجازه فراگیری سریع‌تری را می دهد. این رویکرد دقیق می‌تواند در حوزه‌های واقعیت مجازی که نیازمند انتقال صحیح حرکات است، مفید باشد و تجربه واقع‌گرایانه‌تری را به‌وجود بیاورد.

مطالب پیشنهادی  فناوری باتری سدیم‌ـ‌یونی

ساخت پوست هوشمند

ساخت پوست هوشمند توسط محققان دانشگاه استنفورد

شبکه الکتریکی در این فناوری درون ماده‌ای به نام پلی‌اورتان قرار گرفته است که معمولاً روی چوب‌های ساختمانی قرار داده می‌شود تا از آن‌ها در برابر آسیب محافظت کند. این شبکه میلیون‌ها نانوسیم نقره‌ای با روکش طلا دارد. این نانوسیم‌ها از طریق ارتباطاتی که با هم دارند، مسیرهای الکتریکی پویا را می‌سازند.

این شبکه به‌لحاظ الکتریکی فعال، از لحاظ زیستی سازگار و تنفس‌پذیر است . تا زمانی که با آب و صابون شسته نشود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در کنار این شبکه الکتریکی، می‌توان از یک ماژول بلوتوث استفاده کرد تا تغییر سیگنال‌ها را به‌صورت بی‌سیم به کامپیوتر منتقل کند.

از آنجایی که این فناوری از طریق اسپری استفاده می‌شود، دانشمندان می‌توانند روی هر دستی با هر شکل و اندازه از آن استفاده کنند. به‌علاوه، این سازوکار می‌تواند در آینده امکان استفاده از این پوست هوشمند روی صورت را فراهم و احساسات کاربر را به آواتارهای دیجیتالی او منتقل کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

اینترنت طبقاتی را ذره‌ای قبول نداریم

س دی 13 , 1401
اینترنت طبقاتی
//

شاید برای شما جالب باشد