بیش از 10 میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسید

     تاریخ آخرین ویرایش :   25 دی 1401       26 بازدید
مرکز ملی تبادل اطلاعات
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خوانساری اعلام کرد؛ ثبت بیش از 10 میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات

بیش از 10 میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات به ثبت رسید.

مرکز ملی تبادل اطلاعات به عنوان مرکز اشتراک گذاری اطلاعات ، استعلام ها و خدمات بین سازمانی بیش ار 10 میلیارد تراکنش را به ثبت رساند.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور با بیان این که  به اشتراک گذاری اطلاعات، استعلام‌ها و خدمات الکترونیکی بین نهادها و کسب و کارها از اهداف اصلی مرکز ملی تبادل اطلاعات است، در تشریح جزییات عملکرد این مرکز بیان داشت: گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی(GSB) که به ارایه خدمات استعلامی میان دستگاه‌های دولتی می‌پردازد، از ابتدای فعالیت خود در سال 1395 تا کنون دارای حدود 7 میلیارد تراکنش بوده است. این گذرگاه دارای 319 دستگاه سرویس گیرنده و 73 دستگاه سرویس دهنده است که در مجموع باعث شکل‌گیری و تبادل استعلام‌های دولتی شده‌اند.

وظیفه گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تبیین عملکرد گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی (PGSB) پرداخت. وی اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی، ارایه خدمات سازمان‌های دولتی و بخش‌ خصوصی به یکدیگر است. در این خصوص از آغاز فعالیت PGSB در سال 1398 تا آذر 1401، بیش از 3 میلیارد و 604 میلیون تراکنش رسید. با مجموع تراکنش‌های موجود در گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی به تبادل و ثبت بیش از 10 میلیون و 500 میلیون تراکنش می رسد.  به گفته وی، گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک دارای 357 سرویس است. در همین راستا، تعداد 665 کسب و کار سرویس گیرنده و 44 دستگاه سرویس دهنده در این گذرگاه به فعالیت می‌پردازند.
در این نشست، دکتر خوانساری، سامانه ملی احراز هویت و استعلامات یا همان سماوا را پنجره‌ واحد احراز هویت در فضای مجازی دانست و هدف از راه‌‌اندازی آن را ارایه‌ دسترسی یکپارچه، کنترل و مدیریت شده و در عین حال با واسطه به اطلاعات هویتی پایه عنوان کرد. وی گفت: از ابتدای راه‌اندازی سامانه سماوا تا آذرماه امسال، حدود 13 میلیون نفر از طریق این سامانه احراز هویت شده‌اند و تعداد 98 نهاد متکی به سامانه سماوا متصل هستند.
مطالب پیشنهادی  همزاد سیاره زمین

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

قیمت گوشی‌های گلکسی S23

ی دی 25 , 1401
قیمت گوشی‌های گلکسی S23
//

شاید برای شما جالب باشد