مرکز ملی رقابت مکلف به تنظیم دستورالعمل قیمت اینترنت ثابت شد

     تاریخ آخرین ویرایش :   27 دی 1401       52 بازدید
قیمت اینترنت ثابت
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شورای رقابت: بازار اینترنت ثابت انحصاری است

مرکز ملی رقابت مکلف به تنظیم دستورالعمل قیمت اینترنت ثابت شد.

شورای رقابت بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد. در همین راستا مرکز ملی رقابت مکلف به تنظیم دستورالعمل قیمت اینترنت ثابت شد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی رقابت، شورای رقابت با بررسی‌های لازم در‌خصوص بازار اینترنت ثابت و به استناد مفاد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، این بازار را مصداق بازار انحصاری دانست. بر‌این‌اساس مرکز ملی رقابت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت مکلف شد.

مرکز ملی رقابت این دستورالعمل را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آماده کند. این دستورالعمل بعد از نظر‌خواهی از سایر ذی‌نفعان، تهیه و جهت تصویب به شورای رقابت ارائه خواهد شد.

مصداق انحصار عمده فروشی است یا خرده فروشی؟

مشخص نیست این مصداق انحصار تنها برای عمده‌فروشی اینترنت است یا شامل خرده‌فروشی نیز می‌شود. شرکت ارتباطات زیرساخت فروشنده انحصاری اینترنت در کشور است. این مساله به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مانع رقابتی‌شدن بازار اینترنت ثابت در کشور می شود.

«آرش صادقی»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های سروکو در گفت‌وگویی که با دیجیاتو داشت، بر شرایط عادلانه عمده‌فروشی اینترنت تأکید کرد و گفت:

«در بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا، برای بخش عمده‌فروشی قیمت‌گذاری می شود. این مساله باعث افزایش رقابت می‌شود و به مشتری نهایی نیز فشاری وارد نمی‌شود. علت تحقق این مهم نیز زیاد‌بودن تعداد اپراتورهایی است که با یکدیگر رقابت می‌کنند و درنهایت کیفیت و حمایت‌های بهتری به مصرف‌کننده ارائه می‌شود.»

او اعتقاد دارد تعرفه‌گذاری دولت در بخش عمده‌فروشی، مانع انحصار و تعیین تعرفه‌های بالا از سوی اپراتورهای غالب می‌شود: «چنین چیزی موجب می‌شود سایر اپراتورهایی که خدمات خرده‌فروشی ارائه می‌کنند و تعرفه عمده‌فروشی را دریافت کرده‌اند، رقیب اپراتورهای غالب شده و مانع ارائه خدمات با قیمت بالا شوند.»

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

عینک هوشمند اپل

س دی 27 , 1401
عینک هوشمند اپل
//

شاید برای شما جالب باشد