توسعه ⁦‪5G‬⁩ درایران با واگذاری ⁧‫فرکانس‬⁩ ۳۵۰۰ مگاهرتز

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 بهمن 1401       145 بازدید
‏توسعه ⁦‪5G‬⁩ درایران
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر ارتباطات خبر داد: تنظیم اسناد مزایده واگذاری فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز برای 5G

‏توسعه ⁦‪5G‬⁩ درایران با واگذاری واگذاری ⁧‫فرکانس‬⁩ ۳۵۰۰ مگاهرتز سرعت می گیرد.
سرویس اخبار ارتباطات –  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تنظیم اسناد واگذاری ⁧‫فرکانس‬⁩ ۳۵۰۰ مگاهرتز برای توسعه ⁦‪5G‬⁩ در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
 عیسی زارع‌پور در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های ایرانسل در جمع خبرنگاران از این واگذاری خبر داد. وی افزود: فرکانس از قبل مشخص بوده و قبلا هم به شکل موقت در اختیار شرکت ⁧‫ایرانسل‬⁩ و سایر اپراتورها قرار گرفته است.
او اظهار داشت: همه اپراتورهای کشور می‌توانند در مزایده واگذاری فرکانس ⁦‪5G‬⁩ شرکت کنند. مزایده برای فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز است.
زارع‌پور در پاسخ به این سوال ایستنا که سرنوشت فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ که بهترین باندهای فرکانسی توسعه شبکه 5G هستند توضیحاتی ارائه کرد.وی گفت: این فرکانس‌ها در اختیار صداوسیما‬⁩ است و رایزنی می‌کنیم که بتوانیم آن را در اختیار بگیریم.
‏او در پاسخ به سوال ⁧‫دیگری‬⁩ درخصوص کاربردهای 5G باوجود محدودیت‌های اعمال شده بر ⁧‫اینترنت مواردی را مطرح کرد. وی‬⁩ توضیح داد: غیر از سکوهایی که براساس مصوبه نهادهای امنیتی بسته شده،هیچ فیلترینگ جدیدی نداشتیم.
زارع‌پور افزود: هر اختلالی وجود داشته باشد، وظیفه ما است که رفع شود و هیچ اختلالی را در ارتباطات کشور پذیرفتنی نمی‌دانیم.
او با اشاره به مرکز پاسخگویی ۱۹۵ در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هر یک از هموطنان در مواجه با هر مشکلی می‌توانند با این مرکز تماس بگیرند و آنها حتما رسیدگی می‌کنند.

اینترنت 5G چیست؟

اینترنت 5G، پنجمین نسل از تکنولوژی اینترنت دیتا (سلولار) است که حجم بالایی از سرعت اینترنت، پوشش شبکه و پاسخگویی سریع سرور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما چقدر سریع؟ دموی شرکت ورایزن از اینترنت 5G نشان می‌هد که این نسل از اینترنت می‌تواند سرعتی معادل 1 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد. این یعنی چیزی حدود 10 تا 100 برابر سرعت متوسط اینترنت فعلی که کاربران از آن استفاده می‌کنند و سریع‌تر از تمامی سرویس‌های اینترنت کابلی و فیبر نوری که در حال حاضر وجود دارد.

مطالب پیشنهادی  رقابت اندروید و آیفون

‏توسعه ⁦‪5G‬⁩ درایران

منبع : ایستنا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

کاربرد هوش مصنوعی در جنگ چیست

د بهمن 17 , 1401
کاربرد هوش مصنوعی در جنگ
//

شاید برای شما جالب باشد