شبکه اجتماعی ویراستی

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 فروردین 1402       110 بازدید
شبکه اجتماعی ویراستی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شبکه اجتماعی ویراستی

شبکه اجتماعی ویراستی براساس میکروبلاگینگ شکل گرفته و پیش بینی می شود با ایده ها نو بتواند به یک شبکه اجتماعی فراگیر در این حوزه تبدیل شود.

سرویس اخبار فناوری – ویراستی که از سال گذشته با تبلیغات محدود شروع به کار کرد امروز براساس گفته های مدیرعامل آن بیش از 100 هزار مشترک را جذب کرده است. اتفاقی که می تواند نشانه ای از رشد این شبکه اجتماعی و استقبال عمومی از آن باشد.  به نظر می رسد با مدیریت صحیح این رسانه می تواند در آینده به یک رسانه مستقل تبدیل شود. رسانه ای که  در فضای بی رسانه جبهه عدالت خواهی و استکبارستیز در سطح جهان می تواند صدای آزادیخواهان و عدالت طلبان ضد امپریالیست باشد.

اما ویراستی چیست و چه تفاوتی با سایر شبکه های اجتماعی دارد. ویراستی یک شبکه اجتماعی مبتنی بر میکروبلاگینگ یا بلاگ نویسی کوچک است. شبکه ای که می تواند مورد علاقه نویسندگان و تحلیل گران برای ارائه متون خو در قالب یک متن کوتاه قرار گیرد.

میکرو بلاگینگ چیست ؟

بلاگ‌نویسی کوچک به انگلیسی یا Microblogging  نوعی وبلاگ‌نویسی است که به کاربران امکان نوشتن متن‌های کوتاه و منتشر کردن آن را می‌دهد. در واقع یکی از انواع وبلاگ‌نویسی است . به‌طوری‌که تعداد کاراکتر‌ها در آن محدود است، اما در عوض لب کلام را به‌صورت مستقیم به مخاطب انتقال می‌دهد.

همانند وبلاگ نویسی سنتی، وبلاگ نویسان میکرو در مورد موضوعات مختلف نظر می دهند. از موضوعات ساده، مانند رفتارهای روزمره بلاگر، تا موضوعات موضوعی تخصصی ارسال استفاده می‌کنند. میکرو وبلاگ های تجاری نیز برای تبلیغ وب سایت ها ، خدمات و محصولات و پروموت در یک سازمان وجود دارند.

مطالب پیشنهادی  دلایل بیماری آلزایمر و کاهش حافظه

امروزه میکروبلاگینگ به واسطه فراگیر شدن اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی می تواند یک ابزار بازاریابی نیز باشد. ابزاری که باعث رشد بازار برای شرکت های مختلف و کسب و کار ها می شود.

خصوصیات ویراستی

با اینکه یک نرم افزار جدید و تازه کار می باشد و به قولی هنوز به بلوغ خد نرسیده است مشخصات ویژه ای دارد. مشخصاتی که می توان به شرح زیر به آن پرداخت.

  • فضای ساده و کاربرپسند : ویراستی فضای ساده ای دارد. هرکاربری به محض ورود به آن تواند سرع دست به کار شود. اگر نویسنده است بنویسد و اگر اهل دنبال کردن است نویسندگان مورد علاقه خود را دنبال کند.
  • سرعت بالا : سرعت بالای ویراستی هم قابل توصیف است. با توجه به رشد سریع در طول چند ماه گذشته با مشکل کاهش سرعت در سرویس دهی مواجه نشده است.
  • استفاده از شکلک های مختف در کنار لایک : برای کاهش پست ها ویراستی در اقدامی نوآورانه برای بیان احساسات کاربران از این شکلک ها استفاده کرده است.
  • ایجاد فضای تعاملی و تمرکز : با توجه به تعداد زیاد پست های پاسخ و شکایت کاربران ویراستی این امکان را اضافه کرد. کاربرانی که علاقه مند به دیدن همه پست ها و پاسخ پست ها هستند تایم لاین خود را در حالت تعامل قرار می دهند. همچنین کسانیکه علاقه به دیدن پاسخ پست ها ندارند فضا را به صورت متمرکز تنظیم می کنند.
  • به روزرسانی های متعدد : پویایی و زنده بودن یک نرم افزار را به روزرسانی های آن نمایش می دهد. مالک ویراستی به صورت مداوم با کاربران در تعامل می باشد. این تعامل باعث به روزرسانی های متعدد براساس بازخوردهای دریافتی می شود. در طول شروع به کار ویراستی تغییرات زیادی را داشته است.
  • ارائه نشان های مختلف : ویراستی برای کاربران احراز هویت شده خود 4 نشان در نظر گرفته است. نشنا های شخصی ، سرشناس ، تجاری و سازمانی 4 نشان ویراستی برای این دسته از کاربران می باشد.
مطالب پیشنهادی  پرچمدار جدید گوگل

البته دریافت نشان نیز مستلزم پرداخت آبونمان سالانه می باشد.

معایب ویراستی

در کنار مزایای اعلام شده ویراستی معایبی نیز دارد که قطعا در آینده تیم توسعه مرتفع می نماید. برخی از این معایب را می توان به شرح زیر معرفی کرد :

  • جهت پیمایش تایم لاین : پیمایش تایم لاین ویراستی از بالا به سمت پایین می باشد. این کار باعث می شود پست های کاربران دیده نشود. ویراستی برای افزایش بازدید پست ها باید جهت پیمایش تایم لاین را به سمت بالا تغییر دهد.
  • افزایش قابلیت های شخصی سازی در حریم خصوصی
  • عدم افزایش طول پیام برای کاربران احراز هویت شده

پیشنهاداتی برای توسعه

ویراستی می تواند با خلاقیت مسیر را برای توسعه خود باز کند. استفاده ار نظرات کاربران نیز این مسیر را هموارتر می کند. در همین راستا پیشنهاداتی برای توسعه ویراستی ارائه می شود.

  • ایجاد فضای آزاد برای توسعه وبلاگ نویسی براساس قوانی شرع و کشور
  • ارائه خدمات ترویجی برای بیشتر دیده شدن پست ها و البته توسعه درآمد ویراستی
  • ایجاد امکان ارتباط شبکه ای کاربران با هدف افزایش تعاملات کاربران با یکدیگر

امیدواریم با مدیریت صحیح این شبکه اجتماعی تبدیل به یک رسانه جهانی جهت انتشار صدای آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان شود.

دانلود ویراستی

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

فیلتر شکن های مخرب و انتشار بدافزارها از طریق آنها

د فروردین 28 , 1402
فیلتر شکن های مخرب
//

شاید برای شما جالب باشد