ارتباط دورکاری و سلامتی در تحقیقی بررسی شد

     تاریخ آخرین ویرایش :   4 اردیبهشت 1402       32 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تاثیر منفی دورکاری بر سلامت

ارتباط دورکاری و سلامتی در تحقیقی بررسی شد.نتایج این مطالعه جامع درباره اثرات دورکاری بر سلامت انسان حاوی مطالب مهمی می باشد. از جمله اینکه  افرادی که در خانه کار می‌کنند به طور عمده در معرض آسیب کمر و گردن هستند.

به گزارش خبر آی سی تی و به نقل از یورونیوز، پژوهشگران با استخراج پایگاه‌های داده و بررسی تاثیر کیفی دورکاری بر اختلالات اسکلتی- ماهیچه‌ای (MSD) مسائلی را پی‌ بردند. آنها متوجه شدند که بیشترین شکایت ثبتی در میان افرادی که از خانه کار می‌کنند، درد کمر و گردن بوده است.محققان می‌گویند برخی مطالعات افزایش ابتلا و شدیدتر بودن درد‌های فیزیکی در میان کسانی که از خانه کار می‌کنند را نشان می دهد. هر چند این موارد عمومیت نداشته است.

هنوز تاثیرات دورکاری بر سلامتی به صورت دقیق شناسایی نشده است

با وقوع همه‌گیری کووید-۱۹ و وضع منع آمد و شد در شهرها، بسیاری از شرکت‌ها دورکاری را برای کارمندان خود آزاد کردند. با این حال تاثیر این اتفاق بر سلامتی کارمندان هنوز به طور دقیق مشخص نیست.مطابق آمارهای اتحادیه اروپا پیش از سال ۲۰۱۹، مقطع شیوع بیماری کووید-۱۹، تنها ۱۴ درصد از کارگران و کارمندان کشورهای عضو این اتحادیه به طور منظم یا گهگاه از خانه دورکاری می‌کردند. این تعداد در تابستان ۲۰۲۰ و به دنبال وضع قرنطینه‌های متعدد تا ۴۰ درصد افزایش یافت. این در حالی است که در بهار ۲۰۲۲ و پس از برچیدن قرنطینه‌ها همچنان ۳۱ درصد دورکاری در اتحادیه اروپا به ثبت رسید.
ارتباط دورکاری و سلامتی
ارتباط دورکاری و سلامتی

 

بیشترین دورکاران را شهروندان کشورهای پیشرفته و ثروتمندتر شمالی اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند. در این فهرست به ترتیب فنلاند و لوکزامبورگ و جمهوری ایرلند در صدر قرار دارند. محققان معقتد هستند فعال کردن امکان دورکاری، آسایش را برای کارکنان به همراه می آورد. ولی با این حال عدم وجود اقدامات ارگونومیک برای مناسب‌سازی محیط کاری خانگی، باعث تاثیرات سوئی بر وضع سلامت افراد می شود.عوامل ارگونومیک شامل تدابیری هستند که فشارهای جسمانی و روانی را در محیط کار کاهش می‌دهند. از جمله آنها تجهیزات مناسب، بالا بردن سطح ایمنی و بهداشت و همینطور تطبیق کار با وضعیت فیزیکی کارمند می باشد.
مطالب پیشنهادی  ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
 

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

اینترنت 6G با سرعت 300 گیگابیت در چین

د اردیبهشت 4 , 1402
اینترنت 6G
//

شاید برای شما جالب باشد