تعرفه خدمات فناوری اطلاعات 55 درصد افزایش یافت

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 اردیبهشت 1402       35 بازدید
اینترنت طبقاتی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نسخه یک سند تعرفه خدمات انفورماتیک با موضوع «تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» از سوی نصر کشور منتشر شد.

تعرفه خدمات فناوری اطلاعات 55 درصد افزایش یافت. طبق مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و جلسات کارگروه تعرفه، تعرفه خدمات فناوری اطلاعات در سال 1402 نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافت.

سرویس اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در راستای اجرای وظایف محوله قانونی خود مطابق سال‌های پیشین، نسخه یک سند تعرفه را با موضوع «تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» منتشر کرد؛ سندی که به بنابر اعلام نصر کشور، طی یک فرایند علمی و با مشارکت و همکاری کارشناسان رسمی رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف تهیه شده است.

افزایش 55 درصدی نرخ خدمات نسبت یه سال گذشته

تعرفه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فنی زیرساخت فناوری اطلاعات، خدمات مرکز داده، خدمات امنیت فناوری اطلاعات و خدمات مشاوره در سند مذکور تعیین شده‌اند. در این سند نرخ خدمات نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته و آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت وزیران درخصوص نرخ حقوق و دستمزد سال 1402 اعمال شده است.
خدمات حوزه سخت‌افزار گستره متنوعی دارد. فعالیت‌های مرتبط با اینترنت و کافی‌نت، خدمات نرم‌افزاری روی کامپیوترهای شخصی، نصب درایورهای سخت‌افزارهای مختلف، تعمیرات دستگاه‌های جانبی و… در این حوزه قرار گرفته‌اند. به‌طور مثال، تعرفه هر ساعت کار با اینترنت برای کافی‌نت‌ها 24 هزار و 500 تومان تعیین شد.
تعرفه خدمات فناوری اطلاعات
تعرفه خدمات فناوری اطلاعات
ساخت ایمیل 21 هزار و 100 تومان، نصب بازی 41 هزار و 900 تومان، تعمیر درایور 231 هزار تومان و تعویض صفحه‌کلید نوت‌بوک نیز 355 هزار تومان هزینه دارد.
تعرفه قرارداد خدمات پس از فروش (پشتیبانی) برای سال اول (پس از دوره گارانتی) درصدی از جمع قیمت قرارداد فروش یا قیمت اجرای پروژه تولید نرم‌افزار به علاوه توسعه‌های بعدی مشمول هزینه حین دوره گارانتی است.
منظور از خدمات پشتیبانی برای بسته‌های نرم‌افزاری آماده، خدماتی است که در قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار یا قرارداد فروش نسخ جدید نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی مصوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آورده شده است.

وظیفه نصر کشور چیست ؟

گفتنی است نصر کشور از سال 1393 رویکرد جدیدی در‌زمینه تدوین تعرفه‌ها با همکاری متخصصین و نهادها در پیش گرفت . براین‌اساس، یک فرمول پایه یکسان بر مبنای حقوق پایه اعلامی برای کلیه مشاغل تهیه شد.  این فرمول پارامتریک بوده، قابلیت توسعه بر مبنای نیازمندی‌های جدید صنعت را داراست. در آن امکان تغییر مشخصات شغل تعریفی و امکان محاسبه حق‌الزحمه در پروژه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد.
البته در مدل جدید که از سال 1397 تدوین شد ملاحظاتی وجود دارد. ملاحظاتی همچون توجه به واقعیات و عرف معمول در بازار فناوری اطلاعات ایران، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کاهش هزینه‌های سربار محاسبات قراردادی و…
به‌منظور اصلاح و بهبود مستمر سند، نصر کشور از همه ذی‌نفعان درخواستی کرد. سازمان خواست تا نظرات و پیشنهادهای خود را به پست الکترونیکی این سازمان به آدرس “tariffs@irannsr.org” ارسال کنند. سازمان در تدوین نسخه‌های بعدی مد‌نظر قرار خواهد داد. نسخه‌های جدید این سند با توجه به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخوردهای خبرگان، به‌روزسانی و ارائه خواهد شد.
نسخه یک سند تعرفه 1402 خدمات فنی-تخصصی انفورماتیک را می‌توانید از اینجا دریافت و مشاهده کنید.
مطالب پیشنهادی  محافظت از کودکان در برابر خطرات اینترنت

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سامسونگ صدر بازار گوشی‌های هوشمند را رها نمی کند

ی اردیبهشت 17 , 1402
سامسونگ صدر بازار گوشی‌های هوشمند
//

شاید برای شما جالب باشد