کنترل هوش مصنوعی در نشست هیئت ویژه سنای آمریکا

     تاریخ آخرین ویرایش :   27 اردیبهشت 1402       13 بازدید
کنترل هوش مصنوعی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر عامل چت جی‌پی‌تی در برابر سنای آمریکا حاضر می‌شود

کنترل هوش مصنوعی در نشست هیئت ویژه سنای آمریکا با مدیر عامل چت جی‌پی‌تی بررسی می شود.

‌سم آلتمن، مدیر اجرایی شرکت چت جی‌پی‌تی، سازنده تجهیزات هوش مصنوعی، به زودی برای ادای توضیحات در برابر کنگره آمریکا حاضر خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، قرار است آلتمن در نشست هیئت ویژه سنای آمریکا در مورد امکانات کنترل هوش مصنوعی و راه‌های آن به سئوالات اعضای هیئت پاسخ دهد.

انتظار می‌رود او در این جلسه از پیشنهاد صدور مجوز برای موسسات فعال در زمینه هوش مصنوعی و مقرراتی برای نظارت بر فعالیت در این زمینه حمایت کند.

اخیرا گروهی از کارشناسان و مدیران برجسته فعال در زمینه فناوری هوش مصنوعی هشدار دادند که پیشرفت سریع هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای بشریت در پی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی  مجوز فروش اینترنتی دارو

ChatGPT چطور کار می کند؟

به‌طورخلاصه ChatGPT از یک شبکه‌ی عصبی گسترده برای تولید زبانی شبیه به زبان انسان و برقراری ارتباط از طریق آن استفاده می‌کند. شبکه‌ی عصبی به ChatGPT کمک می‌کند که پاسخ‌هایی هرچه مربوط‌تر، معنادارتر، دقیق‌تر و سریع‌تر در رابطه با پرسش مطرح‌شده توسط کاربر بیابد.

شبکه‌های عصبی، یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح در هوش مصنوعی هستند و دامنه‌ی فعالیت آن را از محدوده‌ی ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ بسیار فراتر می‌برند. این شبکه‌ها درحقیقت الگوریتم‌هایی هستند که برای تقلید ارتباط نورون‌های مغز انسان با یکدیگر آموزش دیده‌اند. هدف آن‌ها نیز این است که روش مغز در یادگیری از تجربیات قبلی و داده‌های فعلی‌اش را تکرار کند. برای درک بهتر کارکرد شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری باید بدانید که هوش مصنوعی چیست و چطور کار می‌کند؟

جالب توجه است که ChatGPT‌ می‌تواند حتی هدف ما از سوالاتمان را تشخیص دهد. به این معنی که اگر سوالات ناقص یا غیرشفافی نیز از سوی کاربر مطرح شوند، این برنامه منطقی‌ترین جواب‌ها را برای آن ارائه می‌کند. همین توانایی، سبب سرگرمی بسیاری از افراد شده است. به‌طوری‌که با پرسش سوالات عجیب و بعضا خنده‌دار نیز جواب‌هایی دریافت می‌کنند که حداقل ازنظر دستور زبان و ارتباط اطلاعات، منطق نسبتا خوبی دارند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

شارژ فوق‌ سریع گوشی‌ها و احتمال ممنوعیت در قاره سبز

چ اردیبهشت 27 , 1402
شارژ فوق‌ سریع گوشی‌
//

شاید برای شما جالب باشد