نسل جدید باتری ها و شروع تحولات عمیق در این صنعت

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 شهریور 1402       30 بازدید
نسل جدید باتری ها
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اختراعی که صنعت باتری را متحول می‌کند

نسل جدید باتری ها شروع تحولات عمیق در این صنعت را به همراه خواهد داشت. این طراحی جدید لایه جداکننده دو طرف مثبت و منفی باتری را که یکی از گران‌ترین بخش‌های این نوع باتری می باشد، پیش‌تر مانع توسعه آن شده بود، حذف می‌کند.
سرویس اخبار تکنولوژی – پژوهشگران باتری جدیدی اختراع کرده‌اند که به گفته آنان، برای آینده ذخیره‌سازی انرژی و فناوری‌های تجدیدپذیر پیامدهای بنیادی به همراه دارد.
باتری لیتیومی جریان ردوکس که ساخته گروهی در دانشگاه سینسیناتی است، برای عملیات بادی و خورشیدی بسیار مهم و ضروری است؛ جایی که برای ذخیره انرژی در زمان‌های افزایش تولید و رهاسازی آن در زمان کاهش تولید به باتری‌های مقیاس بزرگ نیاز است.جیمی جیانگ، سرپرست این پژوهش در دانشگاه سینسیناتی، گفت: «تولید انرژی و مصرف آن همیشه با هم همخوانی ندارند.»«به همین دلیل باید دستگاهی داشته باشیم که بتواند آن انرژی را به‌طور موقت ذخیره و در صورت نیاز، آزاد کند.»

طراحی جدید باتری ها

این طراحی جدید لایه جداکننده دو طرف مثبت و منفی باتری را که یکی از گران‌ترین بخش‌های این نوع باتری است و پیش‌تر مانع توسعه آن شده بود، حذف می‌کند.این باتری بدون لایه ولتاژ و چگالی انرژی بالایی ایجاد کرد که احتمالا می‌تواند نیازهای عملیات انرژی سبز در مقیاس کلان را برای نخستین بار با هزینه‌ای مناسب به لحاظ اقتصادی، براورده کند.

نسل جدید باتری ها
نسل جدید باتری ها

سومالیا سینها، استاد مدعو دانشگاه سینسیناتی که در این پژوهش شرکت داشت، گفت: «این طراحی هزینه‌های مواد را به‌شدت کاهش می‌دهد.»‌

مطالب پیشنهادی  تراشه های مغزی

«همچنان تلاش می‌کنیم با هزینه‌ای کمتر به کارکردی مشابه دست پیدا کنیم.»

این گروه برای ثبت اختراع طرح فوق درخواست‌هایی ارائه کرده است. به گفته دکتر جیانگ، منادی یک «انقلاب باتری» در ۲۰ سال آینده خواهد بود.

او گفت: «به این امر اطمینان دارم. برای جابه‌جا کردن مرزهای کارکرد باتری پژوهش‌های گسترده‌ای در حال تکوین است.»

مقاله‌ای با عنوان «توسعه باتری‌های لیتیومی جریان ردوکس آلی غیرآبی بدون لایه با ولتاژ و انرژی بالا» که در نشریه نیچر کامیونیکیشنز منتشر شده است. این مقاله درباره این پژوهش با جزئیات توضیح داده است. ‌

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

اعمال ممنوعیت برای تیک تاک

س شهریور 28 , 1402
اعمال ممنوعیت برای تیک تاک
//

شاید برای شما جالب باشد