تست تراشه مغزی ایلان ماسک بر روی مغر انسان به همراه ویدئو

     تاریخ آخرین ویرایش :   27 مهر 1402       92 بازدید
تست تراشه مغزی ایلان ماسک
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تست تراشه مغزی ایلان ماسک بر روی مغر انسان خبرساز شد. به گفته ماسک، تراشه تولیدی تولید شرکت نئورالینک در نهایت می‌تواند تمام حرکات بدن را کنترل کند.

ویدئویی از آغاز فاز آزمایش ایمپلنت مغز بر روی انسان توسط نورالینک

سرویس اخبار تکنولوژی – چندی پیش، استارت‌آپ تراشه‌های مغزی نورالینک، متعلق به کارآفرین میلیاردر ایلان ماسک، اعلام کرد که مجوز یک هیات بازبینی مستقل را برای شروع استخدام افراد برای اولین آزمایش انسانی ایمپلنت مغزی خود دریافت کرده است.
به گزارش خبرICT از ایتنا– ایلان ماسک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) از کاربرد نخستین ابزار (احتمالا تراشه) تولید شرکت نئورالینک در دستگاه عصبی یک بیمار خبر داد. به گفته ماسک، این تراشه در نهایت می‌تواند تمام حرکات بدن را کنترل کند. نورالینک امیدوار است از ریزتراشه‌های خود برای درمان مشکلاتی مانند معلولیت و نابینایی استفاده کند. این تراشه به افراد دچار برخی ناتوانی‌های خاص کمک می کند تا از کامپیوتر و فناوری موبایل استفاده کنند. این تراشه‌ها – که روی میمون‌ها آزمایش شده‌ – برای تعبیر سیگنال‌های ساطع شده از مغز و رله این اطلاعات به دستگاه‌های دیگر از طریق بلوتوت طراحی شده است.ایلان ماسک همچنین قبلا اشاره کرده است که فناوری پیشنهادی می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها در مورد جایگزین شدن انسان توسط هوش مصنوعی کمک کند.

ویدئوی تست تراشه مغزی ایلان ماسک مشاهده فرمایید:

شرکت نیورالینک یا نورالینک (به انگلیسی: Neuralink Corporation)، یک شرکت آمریکایی در زمینه فناوری نورون یا فناوری عصبی تاسیس شده توسط ایلان ماسک است. این شرکت تراشه‌های ارتباط مغز و کامپیوتر قابل کاشت در مغز یا واسط مغز و رایانه تولید می‌کند. دفتر مرکزی شرکت در سن فرانسیسکو است. شرکت در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۷ به عموم معرفی شد.

مطالب پیشنهادی  تراشه های مغزی

به گفته بلومبرگ، از زمان تأسیس، این شرکت چندین دانشمند قوی و شناخته شده علوم اعصاب از دانشگاه‌های مختلف استخدام کرده‌است. تا ژوئیه سال ۲۰۱۹، ۱۵۸ میلیون دلار بودجه دریافت کرده بود (که ۱۰۰ میلیون دلار آن از ایلان ماسک بود). همچنین ۹۰ نفر کارمند استخدام داشت. در آن زمان، نورالینک اعلام کرد که مشغول کار روی دستگاهی «چرخ خیاطی مانند» است که قادر است نخهای بسیار نازک (۴ تا ۶ میکرومتر از عرض) را در مغز کاشت کند و سیستمی را نشان داد که اطلاعات را از یک موش آزمایشگاه از طریق ۱۵۰۰ الکترود می‌خواند. پیش‌بینی می‌شود آزمایش‌ها روی انسان در سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم

پ مهر 27 , 1402
باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم
//

شاید برای شما جالب باشد