ربات انسان نمای تسلا + ویدئو

     تاریخ آخرین ویرایش :   6 آبان 1402       41 بازدید
ربات انسان نمای تسلا
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ویدئو: جزئیاتی از نسخه آزمایشی اپتیموس تسلا

ربات انسان نمای تسلا  و جزئیات آن توسط  استفان شنکلند، متخصص هوش مصنوعی و رایانش در وبسایت CNET تشریح شد. این ربات آخرین نسخه نمایشی ربات انسان‌نمای Optimus ساخت شرکت تسلا می باشد. آیا این ربات‌ها واقعاٌ روزی جایگزین نیروی کار انسانی خواهند شد؟
سرویس اخبار تکنولوژی – هنگامی که ثروتمندترین مرد جهان برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ طرح این ربات را معرفی کرد، اسلایدهای ارائه‌شده شرکت نشان می‌داد که قد آن ۵ فوت و هشت اینچ (۱.۷ متر) و وزن آن ۱۲۵ پوند (۵۶ کیلوگرم) است.به گزارش خبر ICT از ایتنا این ربات  با نام «اپتیموس» شناخته می‌شود. اپتیموس با همان حسگرها و مجموعه تراشه‌های تسلا ساخته شده است. حسپرهایی که در خودروهای بدون راننده بسیار محبوب تسلا از آن‌ها استفاده می‌شود. اپتیموس  می‌تواند اشیا را برحسب رنگ آنها تشخیص دهد و مرتب کند،‌ ضمن اینکه با دنیای خارج نیز به شکل فعالی تعامل دارد.

ربات‌های انسان نما

(به انگلیسی: Humanoid robot) به ربات‌هایی گفته می‌شود که از لحاظ خصوصیت‌های ظاهری بسیار به انسان‌ها شبیه هستند. اینگونه ربات‌ها در محیط‌های انسانی و با ابزار ساخته شده توسط انسان، می‌توانند تعامل داشته باشند. برای مثال جسمی را بردارند یا در محیط ِ کار، راه بروند.

در حالت کلی، ربات‌های انسان نما از نظر ظاهری شبیه انسان و دارای سر و دو پا و دو دست هستند. در برخی از موارد هم اینگونه ربات‌ها علاوه بر موارد فوق دارای صورت، چشم و لب هم می‌باشند.

مطالب پیشنهادی  رقابت اندروید و آیفون

چهار ربات سورنا ۱، سورنا ۲، سورنا ۳ و سورنا ۴ چهار نمونه ربات انسان‌نما هستند که توسط دانشگاه تهران طراحی و ساخته‌شده‌اند.

 مشاهده ویدئوی ربات انسان نمای تسلا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سیستم حمل و نقل هایپرلوپ کپسول حمل بار فوق سریع خود را به نمایش می‌گذارد

ش آبان 6 , 1402
سیستم حمل و نقل هایپرلوپ
//

شاید برای شما جالب باشد