هوش مصنوعی جمینای گوگل بر روی گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت

     تاریخ آخرین ویرایش :   13 دی 1402       34 بازدید
هوش مصنوعی جمینای گوگل
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوش مصنوعی جمینای نانو در پیکسل 8 پرو

هوش مصنوعی جمینای گوگل بر روی گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت عرضه خواهد شد. در حال حاضر این ابزار عمدتاً برای تقویت دو قابلیت کلیدی استفاده خواهد شد.
سرویس اخبار فناوری اطلاعات – قابلیت پاسخ هوشمند برای ارائه پاسخ‌های متناسب با پیام‌ها در اپ‌های پیام‌رسانی پشتیبانی‌شده، که در حال حاضر فقط واتس‌آپ است، طراحی شده است.
دو ماه پس از اینکه گوگل به‌روزرسانی پاییزی خود را برای دستگاه‌های پیکسل عرضه کرد. اکنون این شرکت جزئیات آپدیت به مراتب قابل‌توجه‌تر دسامبر را اعلام کرد. سوای چندین قابلیت جالب و مفید، مهمترین ویژگی این آپدیت، ورود مدل جدید هوش مصنوعی جمینای گوگل بر روی گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت، پیکسل 8 پرو، است.

دو قابلیت کلیدی

به گزارش خبر ICT از ایتنا این نسخه متمرکز بر گوشی هوشمند جمینای، که جمینای نانو، نام دارد. اساساٌ برای ماموریت‌های درون‌دستگاهی طراحی شده است. در حالی که امکانات فعال شده توسط جمینای در پیکسل 8 پرو بسیار زیاد است. اما در حال حاضر این ابزار عمدتاً برای تقویت دو قابلیت کلیدی استفاده خواهد شد. اولین قابلیت آن خلاصه‌سازی (Summarize) نام دارد. این ابزار، که در اپ ضبط صدا در پیکسل 8 پرو جای می‌گیرد، خلاصه‌ای از مکالمه ضبط شده را تولید می‌کند. دومین قابلیت اضافه شده توسط جمینای نانو قابلیت پاسخ هوشمند جدید است که در اپ صفحه‌کلید گوگل، جی‌بورد، تعبیه خواهد شد. همانطور که از نام آن پیداست، این قابلیت برای ارائه پاسخ‌های متناسب با پیام‌ها در اپ‌های پیام‌رسانی پشتیبانی‌شده، که در حال حاضر فقط واتس‌آپ است، طراحی شده است. تراشه تنسور G3 گوگل قابلیت پشتیبانی از هر دوی این قابلیت‌ها را دارد.
مطالب پیشنهادی  پرچمدار جدید گوگل

ویژگی‌های کلیدی به‌روزرسانی پیکسل گوگل در دسامبر 2023

علاوه بر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جیمنای، گوگل فاش مطالب جدیدی را کرد.  آپدیت‌های پیکسلی، موسوم به Pixel Drop، در دسامبر 2023 همچنین شامل مجموعه جدیدی از ابزارهای متمرکز بر ویدئو خواهد بود. 
مهمترین آنها Video Boost است. در Video Boost، بهبودهای مختلف متمرکز بر ویدئو گنجانده شده است. این بهبودها توسط مدل‌های پیشرفته عکاسی رایانشی گوگل فراهمسازی شده‌اند.
این ابزار به گوگل امکان می‌دهد تا چندین پارامتر ویدئویی مانند رنگ، نور، تثبیت‌کننده (لرزشگیر) و دانه‌بندی را تنظیم کند. در نتیجه ویدیویی بسیار بهتر از فیلم اصلی حاصل شود.یکی دیگر از موارد کلیدی افزوده شده به Video Boost، گنجاندن فناوری Night Sight گوگل به ویدیوها است.
این ویژگی از هوش مصنوعی برای اعمال الگوریتم‌های پیشرفته کاهش نویز برای بهبود ویدیوهای ضبط‌شده در شرایط نوری کم و چالش‌برانگیز استفاده می‌کند. البته توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها در دستگاه پردازش نمی‌شوند و کاربران را ملزم خواهند بود که فیلم اصلی را در Google Photos آپلود کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو Night Sight جدید در حالت تایم‌لپس است که قابلیت‌های فوق‌العاده ضبط تایم‌لپس در شب سری پیکسل 8 را بهبود می‌بخشد.
علاوه بر این، گوگل بهبودهایی را در Photo Unblur نیز ایجاد کرده است. در حالی که کاربران گوشی پیکسل فولد ویژگی جدید Dual Screen Preview را دریافت می‌کنند که ژست گرفتن برای عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند. سایر موارد قابل‌توجه شامل توانایی استفاده از گوشی‌های هوشمند پیکسل (Pixel 6 و بالاتر) به عنوان وب‌کم، بهبود Password Manager گوگل و یک حالت تعمیر است که در صورت ارسال گوشی برای تعمیر، امنیت اطلاعات کاربر را تضمین می‌کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

عینک هوشمند ری‌بن متا

ش آذر 25 , 1402
عینک هوشمند ری‌بن متا
//

شاید برای شما جالب باشد