جلوگیری از جعل عکس‌ توسط هوش مصنوعی

     تاریخ آخرین ویرایش :   9 بهمن 1402       44 بازدید
جلوگیری از جعل عکس‌ توسط هوش مصنوعی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چگونه از عکس‌های خود در برابر جعل شدن توسط هکرهای هوش مصنوعی محافظت کنیم؟

جلوگیری از جعل عکس‌ توسط هوش مصنوعی توسط تیم موسسه فناوری ماساچوست (MIT) . آنها از تکنیکی استفاده می کنند که اجازه تغییر عکس ها را نمی دهد و به آن “حمله رمزگذاری” می گویند.

ساخت عکس‌ها و فیلم ها با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی نسبت به قبل آسان‌تر شده است.   به همین دلیل، تشخیص جعلی بودن عکس‌ها دشوارتر شده است. بنابراین کاربران ناگزیرند به دنبال راه هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده و محافظت از عکس ها و ویدیوهای خود باشند.

به گزارش خبر ICT از ایتنا مشاور ابزارهای هوش مصنوعی، خالد یوسری، با اشاره به نحوه حفظ عکس‌ها و ویدیوهای شخصی در گردش آنها در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: هنوز برنامه خاصی برای محافظت از تصاویر در برابر جعل توسط هوش مصنوعی وجود ندارد، اما برنامه‌هایی برای رمزگذاری و رمزگذاری وجود دارد.

برنامه های PhotoGuard

یسری گفت: “عکس های شخصی را به راحتی در دسترس قرار ندهید. زیرا آنها را در معرض جعل قرار می دهد. برنامه هایی با عنوان PhotoGuard برای محافظت از دستگاه های الکترونیکی در برابر هک وجود دارد. اما در موارد خاص استفاده می شود و در دسترس همه نیست.

برنامه “Photo Guard” توسط تیم موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از تکنیکی استفاده می کند که اجازه تغییر عکس ها را نمی دهد و به آن “حمله رمزگذاری” می گویند.

مطالب پیشنهادی  خطر هوش مصنوعی برای امنیت دارندگان آیفون و اندروید

برنامه “PhotoGuard” سیگنال های نامرئی یا ملموس را به تصویر اضافه می کند. به طوری که برنامه های کاربردی هوش مصنوعی آن را به عنوان چیز دیگری تفسیر می کنند. تا به اشتباه توسط دزدان دریایی عکس و ویدئو مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

این سیگنال‌های موجود بر روی تصویر می‌تواند باعث شود که هوش مصنوعی تصویری از یک فرد خاص را به‌عنوان بلوک خاکستری قرار دهد. و در نتیجه، هرگونه تلاش برای تغییر تصویر این شخص به تصاویر دیگر غیرقابل قبول به نظر می‌رسد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

نتایج امنیتی گسترش هوش مصنوعی و افزایش حملات سایبری

د بهمن 9 , 1402
نتایج امنیتی گسترش هوش مصنوعی
//

شاید برای شما جالب باشد