پایگاه خبری ارتباطات و فناوری اطلاعات

آخرین اخبار دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات

تخفیف فروشگاه های اینترنتی و ارتباط آن با گازهای گلخانه ای

تخفیف فروشگاه های اینترنتی

تخفیف فروشگاه های اینترنتی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تخفیف خرده‌فروشان محیط‌زیست را نابود می‌کند!

تخفیف فروشگاه های اینترنتی ارتباط مستقیمی با انتشار کربن و افزایش ضایعات دارد. در هفته جمعه سیاه سال گذشته، تخمین زده شد که ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسید کربن توسط کامیون‌های حامل کالا در سراسر اروپا آزاد شده است. این آمار، ۹۴ درصد بیشتر از میانگین هفته‌های معمول است.
سرویس اخبار ارتباطات – به دلیل انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی انبارها و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تحویل در خانه، خرید آنلاین می‌تواند منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای بالاتری نسبت به خرید در فروشگاه‌ها شود.
در ماه‌های اخیر شاهد تخفیف‌های زیادی از سوی خرده‌فروشان محصولات در سراسر جهان بوده‌ایم. به طوری‌که برخی از آن‌ها در تمام ماه نوامبر و حتی تا دسامبر نیز به مناسبت هفته جمعه سیاه یا بلک‌فرایدی تخفیفشان ادامه داشته است.این محصولات با تخفیف عمیق می‌توانند میلیاردها دلار درآمد ایجاد کنند. اما به لطف افزایش انتشار کربن و مقدار ضایعات، فروش آن‌ها تأثیرات منفی بر محیط‌زیست نیز دارد.طی چند سال گذشته، عادات خرید مصرف‌کننده به دلیل همه‌گیری کرونا، تغییر کرده و آنلاین‌تر شده است.به گزارش خبر ICT از ایتنا به دلیل انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی انبارها و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تحویل در خانه، خرید آنلاین می‌تواند منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای بالاتری نسبت به خرید در فروشگاه‌ها شود. در هفته جمعه سیاه سال گذشته، تخمین زده شد که ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسید کربن توسط کامیون‌های حامل کالا در سراسر اروپا آزاد شده است. این آمار، ۹۴ درصد بیشتر از میانگین هفته‌های معمول است.

✅ بیشتر بخوانیم 👈👈👈  عینک‌ هوشمند واقعیت افزوده آمازون

جمعه سیاه منجر به افزایش قابل توجه ضایعات می‌شود

نه تنها افزایش تعداد تحویل‌ها، مسئول افزایش انتشار است. بلکه باید کل چرخه محصول را نیز در نظر گرفت که شامل ساخت، بسته‌بندی، حمل و نقل، ضایعات و استفاده نهایی از محصولات می‌شود. علاوه بر این که اگر فرد تصمیم به عودت محصول داشته باشد، محصول را از مصرف‌کننده پس می‌گیرد.

جمعه سیاه منجر به افزایش قابل توجه ضایعات می‌شود که مشکل بزرگی است. به خصوص در این دوره، زیرا مردم به دلیل تخفیف‌های سنگین و محصولات ارزان، معمولاً محصولاتی را خریداری می‌کنند که به آن‌ها نیازی ندارند. به گفته اتحاد سبز، تا ۸۰ درصد از اقلام خریداری شده در جمعه سیاه پس از چندین بار استفاده دور ریخته می‌شوند. برخی از آن‌ها هم اصلاً استفاده نمی‌شوند.

در ایالات متحده، زباله بین جمعه سیاه و سال نو ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. در حالی که اکثر این ضایعات از بسته‌بندی می‌آیند، برخی به دلیل اقلام استفاده نشده خریداری شده به دلیل جذابیت خرید یک معامله خوب است.

بسیاری از محصولات اغلب برگردانده می‌شوند و ممکن است دیگر هرگز به فروش نرسند. به خصوص اگر کسب‌وکارها سهام خود را نقد می‌کنند تا جایی برای کالاهای کریسمس باز شود. این منجر به ضایعات بیشتر می‌شود، زیرا این محصولات برگشتی اغلب به محل دفن زباله ختم می‌شوند.

About The Author