کفش هوشمندی که بندهای خود را می‌بندد

     تاریخ آخرین ویرایش :   6 بهمن 1397       13 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کمپانی نایک از عرضه کفش‌های هوشمندی خبر داد که کاربران آن با استفاده از نرم‌افزاری ویژه می‌توانند بندهای این کفش را از راه دور ببندند.به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی shortlist، کفش هوشمند جدید کمپانی نایک که با نام Nike Adapt BB خوانده می‌شود از فناوری ویژه‌ای برای بستن بند کفش کاربر به‌صورت از راه دور استفاده می‌کند.

این کفش‌ها برای بسکتبالیست‌ها و فعالان رشته‌های ورزشی دیگر که نیازمند سفت بودن کفش خود در پایشان هستند، بسیار کارآمد خواهد بود.
این کفش‌های هوشمند به گفته کمپانی نایک از “سیستم پیشرفته گره‌زنی برقی” استفاده می‌کنند.

مقامات نایک در مراسم رونمایی از این کفش اظهار کردند که: «از آنجا که نیازهای پاها متناسب با زمان، مدت، حرکات ویژه ورزشی که انجام می‌شود، تغییر می‌کند، پس تناسب کامل کفش‌ها با پا یک هدف شناور و متغیر خواهد بود.»

در این کفش از حسگرهایی برای تشخیص نیاز به تنظیم میزان سفتی و شلی کفش در هرلحظه استفاده می‌شود و موتوری شخصی‌سازی‌شده و چرخ‌دنده‌هایی این فرایند را مدیریت می‌کند.

بسکتبالیست‌ها در هر مرحله از بازی نیازمند کفش‌های سفت یا شل‌تری هستند ولی تعویض دائمی آنها بسیار وقت‌گیر خواهد بود. بنابراین بازیکنان با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند تنظیمات میزان سفتی کفش خود را بر اساس نیازهای متفاوت مرحله‌های مختلف بازی از پیش تنظیم کنند.

انتظار می‌رود که کفش Nike Adapt BB از فوریه سال میلادی جاری و به قیمت 350 دلار به بازار عرضه شود.

مطالب پیشنهادی  فناوری باتری سدیم‌ـ‌یونی

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ساختار ایمنی ویژه آمازون برای جلوگیری از تصادف روبات با انسان

ش بهمن 6 , 1397
ربات های آمازون
//

شاید برای شما جالب باشد