قرص هوشمندی که عامل بیماری‌های گوارشی را شناسایی می‌کند

     تاریخ آخرین ویرایش :   19 بهمن 1397       48 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

منبع: ایسنا

دانشمندان مؤسسه فناری ماساچوست(MIT) موفق به ابداع یک قرص هوشمند شده‌اند که می‌تواند تا یک ماه در معده بماند تا بیماری‌های گوارشی را ردیابی کند.
به گزارش تک‌تایمز، مهندسان مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک قرص هوشمند ژله‌ای ساخته‌اند که تا ۳۰ روز در معده می‌ماند.
این قرص به محض رسیدن به معده به سرعت به اندازه یک توپ پینگ‌پنگ باد می‌شود و توانایی نظارت بر درجه حرارت دستگاه گوارش را دارد.
تیم سازنده این قرص می‌گوید که این دستگاه می‌تواند زخم معده، سرطان‌های دستگاه گوارش و سایر بیماری‌های گوارشی را در طولانی مدت ردیابی کند.
این قرص مجهز به یک حسگر است که می‌تواند به راحتی از دستگاه گوارش عبور کند و فرد فقط نیاز به نوشیدن یک محلول کلسیم برای بازگرداندن قرص به اندازه اصلی خود دارد.
این قرص با استفاده از دو نوع هیدروژل ساخته شده است که مشابه ژله خوراکی است. ترکیبی از پلیمرها و آب باعث می‌شود که این قرص به اسیدیته طبیعی محیط معده مقاوم شود و در عین حال توانایی تغییر اندازه خود را حفظ کند.
عمر این قرص هوشمند بیش از انتظار و حداقل دو برابر حسگرهای بلعیدنی فعلی است. از آنجا که این قرص از هیدروژل ساخته شده است، در مقایسه با نمونه‌های قبلی که از پلاستیک یا فلز ساخته شده‌اند نرم‌تر و سازگارتر است.
طراحی این قرص هوشمند با الهام از ماهی بادکنکی انجام شده است که هنگامی که احساس خطر می‌کند به سرعت در زمان خیلی کوتاهی خود را پر از آب می‌کند.
محققان متوجه شدند که این حسگر در حین عبور از دستگاه گوارش و رسیدن به معده در معرض خطر قرار می‌گیرد، بنابراین برای حفاظت از حسگر یک لایه محافظ دوم ساختند و برای آزمایش آن، قرص را در محلول آب و مایعات شبیه به محیط معده انداختند. آنها دریافتند که این قرص هوشمند در حدود ۱۵ دقیقه تا حدود ۱۰۰ برابر اندازه اولیه خود افزایش حجم پیدا می‌کند.
مطالب پیشنهادی  درمان سرطان با استفاده از تحقیقات اندام‌واره‌ها در فضا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

محدودیت‌های بیت‌کوین

ج بهمن 19 , 1397
پول دیجیتال
//

شاید برای شما جالب باشد